Citat:
Ursprungligen postat av randomman
Det enda jag vill är att ansöka om fullt studiemedel under min studieperiod. Detta är jävligt svårt att genomföra.
Hur är ett sådant system "bra"?
Du får ange när din studieperiod är. CSNs och det allmänt bästa tipset för att få pengarna att räcka till under långa studier är att spara veckor, så där kan du ange antalet veckor. Och studietakten.
och inte alla kurser börjar samtidigt. Du ser själv att varje termin har period-1 och period-2, men det är inte heller så att alla kurser börjar samtidigt under perioden. Om du slappnar av, tar ett djupt andetag, och inser att det är en del att fylla i. Jag har då inga problem att fylla i blanketten, redan första gången så gick det fort. OCh välkommen till högskolestudier, här stöter man på motstånd...