Citat:
Ursprungligen postat av
ManMannen
Om du har nått tävlingsnivå så borde du väl själv veta hur du svarar på kreatin? Mycket kreatin och mycket kolhydrater gör mig pluffsig, medan kreatin och lite kolhydrater (eller på underskott) inte gör det. Ett ordentligt helkroppspass följt av en carb refeed med kreatin och taurin på underskott gör att jag en eller två dagar senare ser riktigt deffad men fyllig ut, men samma upplägg under bulk hade troligtvis förvandlat mig till en vandrande badboll.
Jag äter å andra sidan kreatin konstant nu för tiden, så fan vet egentligen.
Hur har du tänkt göra i övrigt? Kost, vätskeretention, träning m.m.
Har läst ganska mycket men har inte hittat något direkt svar på om det är bra eller dåligt i samband med just tävling, och har även fått många förslag från vänner osv men ville höra förslag ifrån andra också
Ligger just nu på ett underskott och har 1 refeed day i veckan där jag ligger på överskott av kolhydrater, men med samma fett och protein som resterande dagarna.
Aa det är samma här 1-2 dagar efter min refeed day, man känner sig fet och äcklig samma dag men sen så ser man plötsligt mindre fet ut dagen efter hehe
Försöker köra så tung som möjligt för att hämna på failure runt 4- max 8 reps. Om 1-2 veckor kommer jag gå över ännu mer åt hypertrophy hållet, alltså 8-12 reps.
Kör även en hel del HIIT 1-3 g veckan och promenad varje dag till skolan och hem ifrån gymmet
Veckan innan blir det lite mer av helkroppspass för att tömma kroppen.
Kolhydraterna sänker jag sakta men säkert för varje vecka och dagarna innan tävlingen blir det nästan inga kolhydrater alls.... Kommer som det ser ut just nu att börja vätsketömma en vecka innan tävling.