• 1
  • 2
2013-09-06, 09:50
Medlem
Gills det som att man är sjuk om man bara är snorig en längre tid efter man varit sjuk eller kan man börja träna utan att bli sämre/ tar längre tid innan man blir frisk? Var sjuk för över en vecka sen men fortfarande snorig, blir galen på att vänta ännu mer på att träna :O
Citera
2013-09-06, 09:54
Medlem
Celavis avatar
Jag brukar träna om jag endast är snorig, inte om jag har ont i halsen. Tycker till och med det kan bli bättre då, sen om jag är så jag inte kan andas osv klart jag inte tränar men känns det bara lite som det rinner osv kör jag.
Citera
2013-09-06, 09:54
Medlem
Om du känner för att träna så träna.
Citera
2013-09-06, 11:17
Medlem
Tränar alltid även om jag känner mig krasslig, har inte dött av det.
Citera
2013-09-06, 11:20
Medlem
Vurte3Ns avatar
Kör på!!

Men känner du att de är minsta lilla jobbigare än vanligt avstå.

Åkte på hjärtmuskelsinflammation för 3 år sen. Fick knappt gå så jag fick puls på 2 månader...
Citera
2013-09-06, 12:24
Medlem
Klart man kan träna, att skylla på lite "snuva" gör man bara om man vill slippa.
Citera
2013-09-06, 13:13
Medlem
Exuross avatar
En tumregel inom träninsgvärlden är att avstå träning om man har ont i halsen och/eller feber. Då ska du INTE träna då du riskerar att åka på en överjävlig hjärtmuskelinflammation.

Är du i slutet av en förkylning och bara är snuvig så är det säkert att träna dock! Men hur moraliskt är det att gå till gymmet innan man är frisk och smitta ner andra? Tänk på det också
Citera
2013-09-06, 14:07
Medlem
Betongbarns avatar
Jag kämpar mig till gymet för det mesta, dålig livsstil som man har så har det ofta hänt att man går dit oavsett om man är bakfull, snorig eller eftertjackad. Träningen (och speciellt uppvärmningen på löpbandet) hjälper bara till att svetta ut skiten och sen känner man sig fräsch.

Att träna med feber eller ont i halsen har jag dock alltid skippat, då känner jag mig mer och mer dizzy ju mer jag anstränger mig och sen blir jag oftast ännu mer sjuk.
Citera
2013-09-06, 14:09
Medlem
Det ligger ett visst ansvar i att inte smitta ned andra med sitt snorande, hostande och nysande. Folk går till gym för att träna, inte att dra på sig någons sjukdom.
Citera
2013-09-06, 15:58
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Det ligger ett visst ansvar i att inte smitta ned andra med sitt snorande, hostande och nysande. Folk går till gym för att träna, inte att dra på sig någons sjukdom.

Det här.

Om du hostar, snorar, nyser, läcker, dreglar eller på något sätt släpper ifrån dig kroppsvätskor som inte hör hemma på gymmet, STANNA HEMMA. Av respekt för andra så ska man inte gå till gymmet om man så ens misstänker att man är, eller håller på att bli, sjuk. Om TS och alla andra tänkte så här så hade diskussionen inte ens varit relevant längre, eftersom betydligt färre av oss hade blivit sjuka.

Gymmet är ett ställe där man lätt drar på sig sjukdomar och det är huvudsakligen på grund av osanitära egoistiska jävlar som er.
Citera
2013-09-06, 16:44
Medlem
Spelar ingen roll om man är hård som flinta själv, umgås man så pass nära och rör/använder saker som andra rör och man har dålig handhygien och är sjuk är man inget mindre än en idiot. Det är fruktansvärt respektlöst, speciellt mot folk på ett gym där många eller de flesta är beroende av att just träna eller åtminstone gör det ofta.
Citera
2013-09-06, 18:18
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det här.

Om du hostar, snorar, nyser, läcker, dreglar eller på något sätt släpper ifrån dig kroppsvätskor som inte hör hemma på gymmet, STANNA HEMMA. Av respekt för andra så ska man inte gå till gymmet om man så ens misstänker att man är, eller håller på att bli, sjuk. Om TS och alla andra tänkte så här så hade diskussionen inte ens varit relevant längre, eftersom betydligt färre av oss hade blivit sjuka.

Gymmet är ett ställe där man lätt drar på sig sjukdomar och det är huvudsakligen på grund av osanitära egoistiska jävlar som er.

Måste hänga på er. Att gå till gymmet och riskera att smitta andra är egoistiskt och väldigt dumt.
Ska ni träna med rinnande näsor så gör det hemma den första tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in