2013-09-05, 22:26
Medlem
GiraffUtanNackes avatar
Hej!

Hittar inte detta på swedbanks hemsida så jag frågar här istället. Om jag för över från mitt swedbankkonto till ett annat swedbankkonto och kontonumret bara är 13 siffror, behöver jag fylla ut med nollor mellan clearingnummer och kontonummer? Eftersom det är så när man för över från vissa andra banker. Eller copypastar jag bara in kontonumret?

Clearingnumret är 5 siffror (börjar med 8) och kontonumret är 8 siffror, sammanlagt 13 siffror.

Tack på förhand!
Citera
2013-09-05, 22:31
Medlem
Manboiiis avatar
Det står precis hur man fyller i... Är en enskild spalt med clearing nr och en spalts med konto nr.. Och där fyller du bara i utan mellanrum eller , .. Du kan inte fylla i fel då kommer det upp att något är fel....
Citera
2013-09-05, 23:50
Medlem
revodnebs avatar
Clearingnummer för Swedbank är 8214-9 (du utelämnar - strecket när du fyller i). Du anger sedan siffrorna i följd (kontonummer).
Citera
2013-09-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Clearingnummer för Swedbank är 8214-9 (du utelämnar - strecket när du fyller i). Du anger sedan siffrorna i följd (kontonummer).

Clearingnummer för Swedbank är inte 8214-9. Det är ditt clearingnummer. Det omfattar inte alla konton på Swedbank.

Ditt kontor har ett eget clearingnummer som du hittar på ditt kontoutdrag eller på din internetbank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in