Citat:
Ursprungligen postat av
Fruktlimpa
Bor i Luleå men en bra bit ifrån studentlägenheterna, dock har jag en vän som bor i närheten, ska fråga henne om hon vet något om det.
Skulle även ha varit lite intressant att traska dit någon gång mot kvällen och hålla utkik. Synd bara att jag mest troligt hade blivit tagen själv som misstänkt.
Det pratas om två bränder, en på fjärde våningen och en på åttonde våningen.
En startade i ett torkskåp och den andra i ett kök i en lägenhet.
Så jag undrar då, hur kom GM in i lägenheten på fjärde våningen och startade en brand? Båda anses ju vara anlagda så då måste ju ägaren av lägenheten veta vem GM är.
Eller har jag missat något?
Brand 1, Lördag (kallkällan): Startade enligt rykten i ett kök hos en student som skulle laga mat på fyllan men somnat.
Brand 2, Tisdag (kårhuset, v.8): Startade enligt uppgifter från NSD (samt från studenter som bor i huset) i en mangel i en tvättstuga. Dem trodde då det var ett elfel och slängde ut alla manglar samma kväll!
Brand 3, Onsdag (Kårhuset v.4): Även denna brand startade i en tvättstuga men denna gång i ett torkskåp. Notera att alla manglar var avlägsnade vid denna tidpunkt.
---
Troligtvis var brand 1 en olycka som triggade detta beteende hos pyromanen som därefter försökte bränna ner kårhuset.
En annan teori är ju att pyromanen även ligger bakom brand 1 men den känns mindre trolig då branden startade inne en lägenhet (förvisso olåst).
Att ta sig in i kårhuset är nog inga problem trots kod. Det är ju bara att vänta på att någon annan går in.