Citat:
Ursprungligen postat av
DELLAKG
Bergs högskola typ
Berghs School of Communication är självtitulerat som "världens bästa kommunikationsskola" och en utbildning där lär antagligen öppna fler dörrar och ge dig som elev fler kontakter än någon annan skola i Sverige. Det är dock hård konkurrens på att komma in på Berghs och dessutom får du pröjsa utbildningen från din egna ficka.
Trots det finns det många fler vägar än genom Berghs. Själv pluggar jag kommunikation/marknadsföring i Göteborg på en skola jag inte tänker nämna vid namn, men en typisk medelstor skola som är utbredd i hela Sverige och i viss mån Norge. Detta lär ge mig en god grund men frågan är om det räcker för att göra mig tillräckligt attraktiv på arbetsmarknaden.
Mitt råd till alla unga kommunikatörer där ute är att LÄSA ALLT, allt som egentligen är relevant för din framtid och då behöver det inte nödvändigtvis behöva vara kurser som i hand i hand går ihop mest just kommunikation. Svenska på högskolenivå skulle antagligen inte vara helt fel.
Gå din egen väg, man behöver inte gå via Berghs för att bli en skicklig kommunikatör! Lycka till med studierna nu TS och hoppas att detta kanske hjälpt dig i dina utbildningsfunderingar!