Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-05, 09:19
  #1
Medlem
Hur får man en 40mg Ritalin att lösa sig så att man får kristallklart vatten i pumpen?
Har testat IV men då var det en massa vitt bindemedel i pumpen kändes jävligt bra ändå fast jag vet att bindemedel inte är så värst nyttigt.

Missade 2 ggr också så jag har ett blåmärke på armen som inte går bort hur mycket jag än smörjer det. Gissar att det blåmärket bara går att operera bort annars finns den där för livet och jag blir tvungen att alltid gå i långärmat.

Tips?

Erfarenheter?

Bara Ritalin 40 mg pratar vi om och INTE Concerta.

Är tacksam för alla svar.
Citera
2013-09-05, 09:26
  #2
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sykonylop
Hur får man en 40mg Ritalin att lösa sig så att man får kristallklart vatten i pumpen?
Har testat IV men då var det en massa vitt bindemedel i pumpen kändes jävligt bra ändå fast jag vet att bindemedel inte är så värst nyttigt.

Missade 2 ggr också så jag har ett blåmärke på armen som inte går bort hur mycket jag än smörjer det. Gissar att det blåmärket bara går att operera bort annars finns den där för livet och jag blir tvungen att alltid gå i långärmat.

Tips?

Erfarenheter?

Bara Ritalin 40 mg pratar vi om och INTE Concerta.


Är tacksam för alla svar.

Skjut inte piller!
Annars krossa väldigt fint, gör en extraktion med iso eller aceton. Det som blir kvar kan du göra en lösning av, men först filtrera ett par ggr eller om du har mikronfilter så räcker det med en gång.

Men ajabaja!
Citera
2013-09-05, 10:49
  #3
Medlem
2.71828s avatar
Häll kulorna i en mortel och pulverisera så fint det går. Blanda pulvret i 5ml varmt vatten och låt stå ett tag (för att eventuellt okrossade småbitar ska lösas upp). Låt helst stå i 5-7 timmar eftersom det tar ungefär så lång tid för de modifierade kulorna att lösas.
Häll sedan din lösning genom ett kaffefilter.

Du är nu klar. Din lösning kanske inte blir kristallklar, men den blir ju renare iaf.
Citera
2013-09-07, 12:47
  #4
Medlem
Så här gör jag; viker ett papper på mitten, häller ut kulorna i vecket så kulorna blir mackade av papperen, drar över tändare/ något hårt tills det blir pulver (INTE KROSS). Detta löser jag på 1,2mL vatten, filtrerar genom hårdpackad bomull från tops. Får man grumlig lösning behöver nog pumpen en smörjning eller du bättre finmotorik.
Citera
2013-09-11, 02:27
  #5
Medlem
twogallantss avatar
10mg snabbverkande är vad jag har som råd... annars funkar det att blanda 40mg med 40 mg varmt vatten och med tid så ser du att klibbet fastnar på botten och vattent blir kalas
Citera
2013-09-11, 13:15
  #6
Medlem
Dozzas avatar
jag kör alltid i en mortel så det blir fint pulver sen tar jag 1 meter vatten per kapsel och låter det stå ett tag sen igenom filtret o 1 eller 2 gånger innan det ,går rakt in i armen

onödig fakta så har jag precis intagit 120mg ritalin IV o det känns underbart
Citera
2018-02-17, 20:19
  #7
Medlem
Sent svarat men uppdaterar. Ritalin innehåller racematet av metylfenidat, vilket består av lika delar d-metylfenidat och l-metylfenidat. Lösligheten i vatten av racematet är >100 mg/ml

Jag brukar mortla till fint puder sen lägger ja substansen i ett shotglas. Rör om och suger upp med pumpen utan att filtrera. Klipper till ett kaffefilter (vitt och klorblekt) och lägger filtret över shotglaset och sätter fast det med en gummisnodd.
Viker ner kaffefiltret så det lutar neråt mot botten. Häller lite vatten i filtret sen hela lösningen. Tar kanske max 20 min men då är det kristallklart. Bara sug upp och sen på med en orange nål och kör rakt i armvecket.
__________________
Senast redigerad av Sykonylop 2018-02-17 kl. 20:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback