• 1
  • 2
2013-09-05, 02:55
Medlem
börjar lessna ut..

Nyblivna mammor som så fort ungen gråter eller skriker så har ungen ont i magen enligt dom.

Vafan.. barnet kanske är hungrig? vill ha blöjan bytt? det kanske är för kallt/varmt? kliar någonstans på kroppen? något är obehagligt?

det finns massor av saker som får ett spädbarn att gråta.. DET BEHÖVER INTE VARA ATT DOM HAR ONT I MAGEN !!
Citera
2013-09-05, 03:00
Medlem
curiamobiliums avatar
Ont i magen är bra. Då slipper man ta ansvar. Fast ontet i magen berodde på något ma gjort ngt fel.
Citera
2013-09-05, 03:16
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiamobilium
Ont i magen är bra. Då slipper man ta ansvar. Fast ontet i magen berodde på något ma gjort ngt fel.
Jag brukar få ont i magen när jag är hungrig, alltså måste ungen vara hungrig pga. av ont i magen eller vice verse. Mind fuck!
Citera
2013-09-05, 03:21
Medlem
Mr.Riddims avatar
Jag har fått för mig att blyga barn kan ha problem med magsmärtor. Sen kan det bara vara något jag har fått för mig, någon som kanske vet mer?
Citera
2013-09-05, 03:26
Medlem
leenies avatar
Val rutet, vad ska vi diskutera tycker du?
Citera
2013-09-05, 03:59
Medlem
S-cups avatar
Är det verkligen så vanligt? Inte i mina kretsar i alla fall. Kanske för att en bekant kompenserade genom att dess unge hade ont mer eller mindre konstant, men det var inga bortförklaringar utan det blev bättre med lite medicinering och ändrad kost.
Citera
2013-09-05, 04:07
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Troligen har mödrarna uteslutit andra saker som hunger, trötthet, bajs i blöjan osv. då man testat allt och fått stå ut med gallskrik 24/7 för att sen ha några timmars lugn med TS tills barnet börjat gråta och man sagt "den har ont i magen" och du din bitterskit klagar över det. Tvi.

Bevisa istället att det inte varit magont så blir diskussionen något intressantare.
Citera
2013-09-05, 04:37
Medlem
Har aldrig träffat på, bara att ett spädbarn kan ha kolik vilket då uttrycker sig i gråt/skrik.
Citera
2013-09-05, 06:05
Medlem
Charmaines avatar
Hur många barn har du, TS?

När man bytt blöja på barnet, givit det mat, kollat att det inte har för mycket eller för litet kläder på sig samt kliat det bakom örat ("kanske kliar någonstans", det var mig en lysande anledning till barnskrik ) och det fortfarande skriker kan magknip faktiskt vara en stor orsak till att barnet skriker.

Men eftersom du tycks veta bättre skulle jag vilja höra vad orsaken enligt dig, barnexperten, är. Vill de bara j*vlas med sin omgivning?

EDIT: Jag är väldigt trött på folk som inte ens har barn själva men ska ledsna på det ena och det andra när det gäller barn och barnuppfostran. Knip igen eller skaffa egna barn spå kan vi diskutera orsaker till barnskrik och barnuppfostran sedan.
Senast redigerad av Charmaine 2013-09-05 kl. 06:10.
Citera
2013-09-05, 07:45
Medlem
Kanske beror på att nästan alla barna har ont i magen väldigt ofta de första 6 månaderna.

Om ungen grinar 50ggr i rad precis efter det fått mat kanske det inte är kläderna som kliar.
Eller vad tror experten?
Citera
2013-09-05, 09:21
Moderator
VitKallas avatar
Ja, har man inga problem så skapar man sig?

Den första tiden är magknip rätt vanligt, det vet i princip alla föräldrar.
Citera
2013-09-08, 15:10
Medlem
Bloodymes avatar
Mamma vet bäst, men det är ju så att mammor vill veta bäst om sitt eget barn, speciellt det första då man är mest oerfaren och vill så gärna. Därför är det så lätt att säga "lilla bubben har du ont i magen igen" vet du inte vad problemet med gråtet är när du sitter bland folk så lär man ju inte medge detta för rädslan att framstå som en "dålig" förälder. Helt enkelt den enklaste lösningen som dem flesta köper!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in