2013-09-05, 00:50
Medlem
Hej. Köpte ny dator, killen som sålde den sa att den skulle kunna klara BF4, inte på max, men att det skulle räcka.

Nu när jag kör Dota 2 så är det liksom "pixligt" på gubbarna, wtf? Dota är ju knappast krävande.

Har jag missat något inställning i grafikkortet eller nåt? Skaffade senaste drivrutinen idag.

Grafikkortet är: Intel HD Graphics 4000, om jag inte ser helt fel i dxdiagen.

Tack på förhand!
Citera
2013-09-05, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
Hej. Köpte ny dator, killen som sålde den sa att den skulle kunna klara BF4, inte på max, men att det skulle räcka.

Nu när jag kör Dota 2 så är det liksom "pixligt" på gubbarna, wtf? Dota är ju knappast krävande.

Har jag missat något inställning i grafikkortet eller nåt? Skaffade senaste drivrutinen idag.

Tack på förhand!

Killen du köpte datorn av blåste dig rejält om det är sant. Intel graphics 4000 klara bf4 på 15 fps max. Dessutom är det integrerad grafik från cpun. Se till att du inte har kopplat fel så att du har grafik ifrån moderkortet.
Citera
2013-09-05, 01:15
Medlem
Testa att höja upplösningen.
Och kolla även om du har ett grafikkort.
Citera
2013-09-05, 01:17
Medlem
Antagligen så har du blivit en aning lurad eller så är snubben riktigt jävla blåst.

Ta kontakt med han och säg att du vill häva det, vill han inte så börja snacka om hur jävla mycket han lurat dig så kanske det går.

Vad betalade du? vad för laptop är det?
Citera
2013-09-05, 01:18
Medlem
Filantropis avatar
Förmodligen är inte grafikkortet aktiverat, om så icke är fallet så har du blivit grundlurad helt enkelt.
Citera
2013-09-05, 01:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Vad har du för dator?
Citera
2013-09-05, 09:52
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Intel HD Graphics 4000 är ett enkelt standardkort, sitter i regel i alla bärbara budgetmaskiner. Det går inte att byta grafikkort i en bärbar dator om nu någon påstår det.

Tillägg: Vid köp, titta efter andra grafikkretsar med angivet dedikerat minne.

t.ex. http://www.dustin.se/product/5010673...00m-hd-14-w7p/

Grafik AMD FirePro M2000
Minne dedikerat 1024 MB
Senast redigerad av Hfuhruhurr 2013-09-05 kl. 10:02. Anledning: Tillägg i text med länk
Citera
2013-09-05, 10:50
Medlem
Megaforces avatar
Kolla att det finns två minneskort i datorn. Många bärbara säljs bara med ett minneskort i grundutförande. Men för att grafiken skall bli tillräckligt snabb för spel i bärbara maskiner med integrerade grafikkort utan dedikerat grafikminne så måste man i regel ha två, helst lika stora minneskort i datorn. Detta för att båda minneskanalerna behövs för att grafiken skall hänga med.

Datorn kan också vara såld ny i grundutförande med t.ex. 2 x 2Gb minnen, men sålts begagnat med 1 st 2Gb minne eftersom man flyttat det ena minnet till en annan dator eller att minneskortet t.ex. gått sönder.
Citera
2013-09-05, 17:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Tack på förhand!

Bärbara datorer går på batteri. Att spela med högupplösning tar mer ström än med lågupplösning.. Laptops brukar därför ha två grafikkort, ett för batteridrift och ett när man kör på el. Hur man kopplar om kan stå i manualen. Manualen finns på nätet.

Intel HD Graphics är inte avsedd för krävande spel.
Citera
2013-09-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Kolla att det finns två minneskort i datorn. Många bärbara säljs bara med ett minneskort i grundutförande. Men för att grafiken skall bli tillräckligt snabb för spel i bärbara maskiner med integrerade grafikkort utan dedikerat grafikminne så måste man i regel ha två, helst lika stora minneskort i datorn. Detta för att båda minneskanalerna behövs för att grafiken skall hänga med.

Datorn kan också vara såld ny i grundutförande med t.ex. 2 x 2Gb minnen, men sålts begagnat med 1 st 2Gb minne eftersom man flyttat det ena minnet till en annan dator eller att minneskortet t.ex. gått sönder.
Jag tror på detta. Ser ju fan nu på lappen att den har "NVIDIA GeForce GT 630M with 2GB dedicated VRAM".

Så hur fan aktiverar jag det kortet då?
Senast redigerad av Toober 2013-09-11 kl. 22:12.
Citera
2013-09-12, 11:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag tror på detta. Ser ju fan nu på lappen att den har "NVIDIA GeForce GT 630M with 2GB dedicated VRAM".

Så hur fan aktiverar jag det kortet då?

Högerklicka på .exe-filen till programmet/spelet och välj grafikkort.

Det finns andra metoder men ta en koll i manualen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in