2013-09-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Du glemte en fordrukken svensk kvinde som blev skujten i en russisk roulette.

Hon skjöt sig själv.
Citera
2013-09-07, 02:17
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge Slagpåse
Antalet mord där vetefan, men Ausonius fick bara ihjäl en person. Av tiotalet försök, minns inte exakt hur det var. Det var något surr om saker han gjort utomlands också.

Får hoppas det lugnar ner sig här i stan, annars får det bli skyddsväst om man ska till de farligare ställena.. :/
Menade Mangs, lite dåligt formulerat av mig. Mangs blev dömd för två mord och fyra mordförsök enligt wikipedia. Fast troligtvis låg han bakom fler av de ouppklarade mord som man försökte sätta dit honom för.
Citera
2013-09-07, 14:08
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Menade Mangs, lite dåligt formulerat av mig. Mangs blev dömd för två mord och fyra mordförsök enligt wikipedia. Fast troligtvis låg han bakom fler av de ouppklarade mord som man försökte sätta dit honom för.

Naturligtvis, måste ha varit lite halvretarded där då jag inte ens reagerade på att du skrivit Malmö
Carry on, inget att se här!
Citera
2013-09-08, 12:19
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
En man fördes till sjukhus i morse efter att ha blivit skjuten i benet vid en skottlossning på Hisingen i Göteborg. Han opererades under morgonen.

Enligt polisen finns det inte någon koppling mellan morgonens händelse och veckans tidigare skottlossningar i Göteborg, i onsdags sköts två personer ihjäl på Hisingen och i fredags skottskadades en man i 20-årsålden i Hammarkullen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ny...en_8497812.svd

Om denna skjutning inte har något att göra med de tidigare så måste det finnas många olika gängkonflikter som pågår just nu.
Citera
2013-09-09, 06:06
Medlem
MrJackssons avatar
Bara de håller sig till *reglerna så tordes vi vara glada att de eliminerar varandra.

*Blanda inte in de som inte spelar. Jag pratar självklart om skottlossningarna i förorten, gängkrigen, invandringsproblemen, etc. Kanske är för få fritidsgårdar där eller något. Fråga Ullenhag.

Det är sorgligt hur vi faktiskt kan se att vi går emot ett USA-liknande samhälle med extrem segregation mellan förorterna och resten av samhället. Det är bara en tidsfråga innan det sker.
Citera
2013-09-09, 08:09
Medlem
Polisen överdriver om direkta vedergällningar för senaste dubbelmordet anser jag. Visst kommer det ringar på vattnet av en sån sak, men på lång sikt. Ett mycket allvarligt samhällsproblem som våra politiker skapat.
Citera
2013-09-09, 13:24
Medlem
Bruce_Lees avatar
Det var väl en kvinna i 50-årsåldern i Frölundatrakten som blev skjuten av sin brors styvson eller något sånt också?
Citera
2013-09-09, 14:48
Medlem
trattfans avatar
Det är inte över än tyvärr. September kommer bli värsta månaden som jag har fattat det efter att ha snackat med lite kompisar som bor i ghettona. Det är full kalabalik och det kommer inte sluta förräns alla är döda.
Citera
2013-09-09, 21:10
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Vi uppdaterar listan då med två nya mord igår kväll tyvärr...
6 februari: Iskender Kaplan knivhuggen till döds i sitt gatukök på Angereds Torg. Ingen misstänkt.

1 mars: Susanne Hasselsjö ihjälskjuten på Tolvskillingsgatan i Högsbo. Exsambon dömd till 17 års fängelse.

24 mars: 52-årig kvinna knivhuggen till döds på Kastvindsgatan i Brämaregården. Rättegången mot tidigare sambo pågår.

15 april: 43-årig man ihjälskjuten på Stjärnbildsgatan i Bergsjön. En misstänkt häktad.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....r-dodskjutning

5 maj: 65-årig man och 64-årig kvinna knivhuggna till döds på Övralidsgatan. Man dömd till rättspyk.

25 juli: 28-årig man ihjälskjuten på Oxledsvägen i Sävedalen. Ingen misstänkt.

2 augusti: 20-årig man ihjälskjuten på Grevegårdsvägen i Tynnered. Ingen misstänkt.

4 september: 17-åring och 28-åring ihjälskjutna på väderilsgatan i norra Biskopsgården, Hisingen. Ingen misstänkt.

8 mord på 8 månader i Göteborg. Någon som vet hur många mord som skedde i Malmö förra året på kort tid? Tror det också var 8 mord men vet inte på hur många månader.
Hur får du det till åtta mord och inte tio? Det är ju tio personer som har dött, bara att det råkar vara två åt gången i två fall.
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Det är inte över än tyvärr. September kommer bli värsta månaden som jag har fattat det efter att ha snackat med lite kompisar som bor i ghettona. Det är full kalabalik och det kommer inte sluta förräns alla är döda.
Det bör väl i så fall rimligtvis sluta med att alla utom en är döda...
Citera
2013-09-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Hur får du det till åtta mord och inte tio? Det är ju tio personer som har dött, bara att det råkar vara två åt gången i två fall.

Det bör väl i så fall rimligtvis sluta med att alla utom en är döda...

Du har helt rätt, vet inte hur jag kunde räkna så fel. 10 mord på 8 månader i Göteborg detta år, om det nu inte finns fler mord som vi inte tagit upp. Minst 10 mord alltså. Göteborg och Malmö är förlorade
Citera
2013-09-09, 21:59
Medlem
Citat:
Du har helt rätt, vet inte hur jag kunde räkna så fel. 10 mord på 8 månader i Göteborg detta år, om det nu inte finns fler mord som vi inte tagit upp. Minst 10 mord alltså. Göteborg och Malmö är förlorade

10 mord är ingenting. Speciellt inte för en stad som ni kallar "Lilla Chicago". Chicago har hittills över 300 mord.

När det är 10 oskyldiga personer som dragits in i spelet eller som inte har något val annat än att mörda eller mördas, då kan vi kalla städerna för förlorade. Men i Sveriges fall är det folk som har valt ett kriminellt liv, trots alternativ.
Citera
2013-09-09, 22:01
Medlem
Citat:
Vi uppdaterar listan då med två nya mord igår kväll tyvärr...
6 februari: Iskender Kaplan knivhuggen till döds i sitt gatukök på Angereds Torg. Ingen misstänkt.

1 mars: Susanne Hasselsjö ihjälskjuten på Tolvskillingsgatan i Högsbo. Exsambon dömd till 17 års fängelse.

24 mars: 52-årig kvinna knivhuggen till döds på Kastvindsgatan i Brämaregården. Rättegången mot tidigare sambo pågår.

15 april: 43-årig man ihjälskjuten på Stjärnbildsgatan i Bergsjön. En misstänkt häktad.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....r-dodskjutning

5 maj: 65-årig man och 64-årig kvinna knivhuggna till döds på Övralidsgatan. Man dömd till rättspyk.

25 juli: 28-årig man ihjälskjuten på Oxledsvägen i Sävedalen. Ingen misstänkt.

2 augusti: 20-årig man ihjälskjuten på Grevegårdsvägen i Tynnered. Ingen misstänkt.

4 september: 17-åring och 28-åring ihjälskjutna på väderilsgatan i norra Biskopsgården, Hisingen. Ingen misstänkt.

8 mord på 8 månader i Göteborg. Någon som vet hur många mord som skedde i Malmö förra året på kort tid? Tror det också var 8 mord men vet inte på hur många månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
10 mord är ingenting. Speciellt inte för en stad som ni kallar "Lilla Chicago". Chicago har hittills över 300 mord.

Alla storstäder i USA har 200-300 mord per år, inget nytt. Jag jämför inte med någonstans och kallar inte det Lilla Chicago. 10 mord på 8 månader i en stad i Sverige är någonting för Sverige mått om man nu säger så. Har det ens varit så många mord på så kort tid de senaste åren i någon stad alls i Sverige?
Senast redigerad av NorraBotkyrka 2013-09-09 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in