• 1
  • 2
2013-09-04, 20:24
Medlem
Är det onyttigt att enbart äta kyckling, ris och wokgrönsaker varje dag när man tränar? Jag har tänkt variera mig men är dålig på vilken billig mat som innehåller mycket protein. Jag kanske kan få några tips?
Citera
2013-09-04, 20:28
Bannlyst
Tjena tjena , nej det är det definitivt inte. Du får i dig proteiner kolhydrater och fetter. Se bara till att äta varierat så är det bra. Kyckling ris och wok är nog den bästa maten för träning om du frågar mig ät på! (alternativt kan du ta multivitaminer,frukt,andra grönsaker) Lycka till med träningen.
Citera
2013-09-04, 20:29
Medlem
ManJuices avatar
Nötfärs, lax, torsk, renskav går att köpa för ungefär samma pris som färsk kycklingfilé.
Citera
Bannlyst
Såg inte sista , haha.
Tonfisk
Kvarg
Keso
Kyckling
sojabönör
andra bönor
mjölk
broccoli.
Citera
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Är det onyttigt att enbart äta kyckling, ris och wokgrönsaker varje dag när man tränar? Jag har tänkt variera mig men är dålig på vilken billig mat som innehåller mycket protein. Jag kanske kan få några tips?

Låter okej, men kanske lite snålt med fett beroende på hur du wokar grönsakerna. Komplettera med multivitamin om du äter ensidigt, lär täcka upp om du skulle missa något. Kanske addera Omega-3 beroende på hur mycket fett du får i dig.
Citera
2013-09-04, 20:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Tonfisk kan du komma över riktigt billigt
Citera
2013-09-04, 20:31
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI

This one is my standard. 6 burkar på ICA MAXI för 70kr. Addera ris, lite salsasås och veggies, sen är man hemma.
Citera
2013-09-04, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
This one is my standard. 6 burkar på ICA MAXI för 70kr. Addera ris, lite salsasås och veggies, sen är man hemma.
Käkar du 6 burkar? Vad för salsasås? Gärna nyttigare alternativ
Citera
2013-09-04, 20:32
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen

Testade ett recept som jag såg en polare gjort. Kokt potatis o morötter med tonfisk och en dill/äggsås.. Sate i min brevlåda vad det rockade
Citera
2013-09-04, 20:36
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Att köpa det på burk verkar vara en bra idé.

"En del fisksorter kan innehålla för mycket miljöföroreningar, som dioxiner, PCB:er och kvicksilver. Det är sorter som de flesta äter sällan, men som kan vara vanliga vid fritidsfiske. Man kan minska risken att få i sig skadliga ämnen genom att äta olika sorters fisk, och inte bara några få sorter. Vissa grupper är mer känsliga för miljöföroreningar – det gäller barn och kvinnor i barnafödande ålder. Därför finns särskilda råd för dem, se nedan."
[...]
"Kvicksilver kan finnas i abborre, gädda, gös och lake och i stora rovfiskar som färsk tonfisk, svärdfisk, stor hälleflundra, haj och rocka. Tonfisk på burk tillhör en annan art än den som säljs färsk och innehåller inte höga halter kvicksilver."
/http://www.slv.se/grupp1/Mat-och-nar...d/Rad-om-fisk/
Citera
2013-09-04, 20:39
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Att köpa det på burk verkar vara en bra idé.

"En del fisksorter kan innehålla för mycket miljöföroreningar, som dioxiner, PCB:er och kvicksilver. Det är sorter som de flesta äter sällan, men som kan vara vanliga vid fritidsfiske. Man kan minska risken att få i sig skadliga ämnen genom att äta olika sorters fisk, och inte bara några få sorter. Vissa grupper är mer känsliga för miljöföroreningar – det gäller barn och kvinnor i barnafödande ålder. Därför finns särskilda råd för dem, se nedan."
[...]
"Kvicksilver kan finnas i abborre, gädda, gös och lake och i stora rovfiskar som färsk tonfisk, svärdfisk, stor hälleflundra, haj och rocka. Tonfisk på burk tillhör en annan art än den som säljs färsk och innehåller inte höga halter kvicksilver."
/http://www.slv.se/grupp1/Mat-och-nar...d/Rad-om-fisk/

Derp .. vart fel
Citera
2013-09-04, 20:41
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamada11
Käkar du 6 burkar? Vad för salsasås? Gärna nyttigare alternativ

Nej, brukar dra i mig två åt gången med en boil-in-bag påse ris. Salsasås är billigt också, brukar vara 3 för 25kr vid tacohyllan i olika styrka. En halv burk går åt ungefär, det är mest vatten så inget jag ens orkar räkna. Men vill du skippa det så kan du testa med tabasco eller liknande. Och så lite grönsaker till det om man vill.

Ingen festmåltid, men går snabbt och fits the bill. 70g protein från tonfisken, 0g kolisar och 3g fett om du tar varianten i vatten. En boil in bag (125g) brukar jag räkna innehåller 100g kolhydrater, typ 0 fett och 10g protein. Tror det är lite höftade siffror, så dubbelkolla om du är noga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in