2013-09-03, 23:07
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Ligger i sängen och tänkte sova, men kom att tänka på att nu under Obamas besök i Sverige så måste det vara den bästa tidpunkten att utföra rån och annat jävelskap. När många poliser "tittar bort", alltså. Tror ni att det kommer hända något spektakulärt under dagarna eller finns det tillräckligt med poliser ransonerat över närområdet (Stockholmstrakten)?
Citera
2013-09-03, 23:12
Medlem
Du har uppenbarligen inte vistats i centrala Stockholm senaste dygnet. Det är svårt att gå någonstans utan att ha en polis i sikte!
Citera
2013-09-03, 23:16
Medlem
Kaaris avatar
I andra delar av Sverige där polisen har tagit in extra resurser ifrån kanske saker kommer hända..
Citera
2013-09-03, 23:17
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phreak
Du har uppenbarligen inte vistats i centrala Stockholm senaste dygnet. Det är svårt att gå någonstans utan att ha en polis i sikte!
Jo, jag bor i Stockholm. Men jag tänkte mer på närliggande platser eller runtom i landet. Jag kan erkänna att jag inte har läst mycket om presidentens besök men jag kan tänka mig att vi har lånat ganska mycket poliser från andra län - och därigenom, plus att fokuset är vänt "hitåt", så kanske det blir lite fritt fram på andra platser i landet.
Citera
2013-09-04, 00:04
Medlem
Dr.Jesuss avatar
Med tanke på att det tydligen ska kosta skattebetalarna 160 milj..
Så skulle jag gissa på att det största rånet begås av våra folkvalda ändå..
Citera
2013-09-04, 00:10
Medlem
Det blir aldrig "fritt fram" någonstans. Det är händelser på katastrofskala som polisen har nedsatt beredskap för i övriga delar av landet (där stora mängder poliser på kort tid behöver kallas in). Resten av Sverige har fortfarande minst minimibemanning, precis som på så många andra dagar under året.
Citera
2013-09-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jesus
Med tanke på att det tydligen ska kosta skattebetalarna 160 milj..
Så skulle jag gissa på att det största rånet begås av våra folkvalda ändå..

Är du allvarlig? Kommer det kosta så jävla mycket skattepengar?

Har du källa på detta eller kan du tipsa om vart jag kan läsa mer?

OnT. Borde väl finnas en hel del poliser i Stockholm, behöver man verkligen låna in från andra län? Om inte så tror jag inte det kommer vara någon större skillnad, men om man nu ska göra någonting kanske en förort till Stockholm är bästa alternativet för därifrån lär det ju lånas poliser. Men runtom i landet kommer nog läget vara ganska standard.
Citera
2013-09-04, 11:43
Medlem
0jonz0s avatar
Blir nog svårare annars med den extra bevakningen..
Citera
2013-09-04, 12:09
Medlem
Det är inte färre poliser i tjänst på övriga orter runtom i landet än vilket dag som helst. Däremot är det nog färre poliser som är lediga idag än en vanlig dag, eftersom det är så mycket extra personal inkallad. Så nej, snarare tvärtom.
Citera
2013-09-04, 14:52
Medlem
Dr.Jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackSture
Är du allvarlig? Kommer det kosta så jävla mycket skattepengar?

Har du källa på detta eller kan du tipsa om vart jag kan läsa mer?

OnT. Borde väl finnas en hel del poliser i Stockholm, behöver man verkligen låna in från andra län? Om inte så tror jag inte det kommer vara någon större skillnad, men om man nu ska göra någonting kanske en förort till Stockholm är bästa alternativet för därifrån lär det ju lånas poliser. Men runtom i landet kommer nog läget vara ganska standard.

Nej jag har ingen källa på det, läste det i en annan tråd här på fb.. Så därför skrev jag "tydligen"..
Men allt är väll sant som skrivs här på fb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in