Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
Förr i tiden innan internet så var detta ett väl förekommande problem då man inte kunde teckna en försäkring under helger eller när försäkringsbolagen hade stängt. Men idag finns det ju ingen ursäkt när man kan teckna en försäkring på en minut i sin mobiltelefon. Är man då så trög att man inte klarar av detta otroligt enkla och inte heller kan läsa breven man får där man ombeds teckna en försäkring på sitt fordon, ja, då förtjänar man att få betala 40.000:-.
Trafikförsäkringsföreningen finns till av en anledning och anledningen är att ingen ska bli utblottad pga att en annan idiot inte klarat av att teckna en försäkring. Jag har själv förbannat denna myndighet tidigare då jag också var dum i huvudet och inte klarade av att teckna en försäkring. Som tur var gick det över.
Jag fick faktiskt en gång en räkning på 1400:- från TFF och blev mäkta förvånad då jag hade tecknat en försäkring på MC'n det handlade om. När jag ringde upp försäkringsbolaget så visade det sig att de hade skickat papper jag skulle skriva på och skicka in till en adress som jag inte bott på sen 9 år tillbaka och när de inte fått dessa papper trott att jag inte skulle ha försäkringen. Jag var inte heller skriven där och hade uppgett en helt annan adress när jag tecknade försäkringen. De insåg direkt sitt misstag och fixade detta med TFF.
Förr gick det oftast bra att teckna försäkring kvällar och helger via ombud, så inte så stor skillnad egentligen. Nu kan du i många fall göra det på valfri tid på dygnet, det var inte riktigt aktuellt då förstås!
Har råkat på att bli påkörd samma dag som bilen inhandlats en gång, då frågade försäkringsbolaget om vilket klockslag som försäkringen tecknats. Det var då man ringde ett försäkringsombud.