• 1
  • 2
2005-06-26, 21:09
Medlem
När jag hade suttit på en P12:a i typ två månader så kommer det in en kille liksom, jag märkte ganska snabbt att han skilde sig lite från mängden från oss andra som satt där.

Alltså han jobbade som byggare, han jobbade stenhårt under några veckor sedan tog han ett break och tog det vita pulvret och E sen körde han på det typ en två veckor, sen la han av och började knega igen, och så höll han på. Han lyckades alltså att jobba under en period och jobba järnet och bara sova i princip och jobba. Sen när han gjort det så tog han ett break och festade med allt vad det innebar, och så höll det på tills polisen såg han påverkad och så hamnade han på en P12:a där jag satt..

Men det jag blir imponerad av det är att han klarade att sluta och jobba skiten ur sig, och sen börja igen och hålla på så. Helvete vilken självdiciplin det måste krävas för det. Han pratade något om att det gällde att ställa in hjärnan på det hela att nu håller jag inte på tills... och så vidare, och det verkade fungera för han. För mig är det ju antingen att hålla på för fullt, eller att inte ta något alls och försöka glömma känslan.

Skulle ni klara av detta tror ni att jobba några veckor och sedan festa hårt en vecka och sedan jobba några veckor och hålla på så?
Citera
2005-06-26, 21:38
Medlem
Evolution!s avatar
Det där låter typ som mitt liv. Knegar för det mesta 10-12 timmars pass i 4 dagar & sedan väntar en 3 dagars helg.

P12:a? Är det inte sånt man åker in på när man är typ..... 14-15?
hur gammal var den här kisen???
Citera
2005-06-26, 21:57
Medlem
njae upp till 21 ere va ?
Citera
2005-06-26, 22:26
Medlem
Japp det stämmer bra, det är upp till 21. Men han fyllde 20 när han var där.
Citera
2005-06-27, 10:54
Medlem
jag_ger_upps avatar
"Impad av en polare från en P12 jag satt på!"

Vad är en P12 ? Var det första gången du satte på en polare ?
Citera
2005-06-27, 11:29
Medlem
Sqrewdrivers avatar
P12:a = Paragraph 12 hem.
Är väl ett ungdomshem av något slag
som hjälper missbrukande och sjuka ungdomar.

Rätta om det är helt fel.
Citera
2005-06-27, 13:13
Bannlyst
Det där är vanligt och inte speciellt imponerande va..
Citera
2005-06-27, 13:48
Medlem
Skruven --> Jag anser att det vara det, jag har då inte träffat många som klarar av att hålla på med droger och samtidigt jobba och inte använda droger under en period för att sedan fortsätta igen.

P12 som någon skrev är just det för vad samhället är "missbrukande" ungdomar som hamnar där.
Citera
2005-06-27, 19:48
Medlem
Raveheads avatar
Det är nog betydligt fler än du tror som lever på det viset.

Jobbar man hårt så behöver man festa hårt (under avgränsad tid). Alla behöver någon form av ventil. Vissa dricker, andra knarkar.
Citera
2005-06-27, 20:38
Medlem
vill inte va tjurig eller så, men jag hittar inte något som är särskilt imponerande i detta inlägg.

om man har problem med att ta pauser från sitt knarkande ere väl dags att se över sina drogvanor litegranna...
Citera
2005-06-27, 21:55
Bannlyst
Som andra säger, det finns en hel del folk som sköter sig och är drogfria i perioder och knarkar som svin när de är lediga.
Citera
2005-06-27, 22:48
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag har faktiskt ett par vänner som gör så,
kanske inte lika frekvent utan dom jobbar stenhårt i några månader
sen lägger av och drogar i några månader, etc etc.

Fast vanligast vad jag vet är nog att jobba & gå på droger samtidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in