2013-09-02, 17:21
Medlem
Hej! Jag har nyligen köpt en Honda MT5 av en kompis. Han har nyligen renoverat den och bytt det allra mesta. Han säger att han fått igång den en gång, men sen dess har den inte gått.
Den vägrar starta och den misständer (smäller) då och då när man försöker starta den. Varken kicka eller rullstarta funkar.
Det är en ny tändkabel, tändstift och tändplatta. Han jag köpte den av tror att han ställt tändplattan fel men jag har testat alla möjliga lägen.
Jag har försökt lista ut felet en par dagar men lyckas inte komma på vad det kan vara, några idéer?
Citera
2013-09-02, 17:26
Medlem
INTPs avatar
Exakt vad byttes vid renoveringen? Är den helt original, och om den inte är det, exakt vilka delar sitter på?

Har den bra gnista och bra kompression?
Citera
2013-09-02, 18:00
Medlem
Allt utom oviktiga saker för att den ska starta som däck, ram, styre osv som inte har med saken att göra, allt är orginal förutom en trimtopp.
gnistan är ok, men jag vet inte om det tänder på rätt ställe, och kompressionen vet jag inte, hur kan jag kolla det?
(Är ny inom mekande)
Citera
2013-09-02, 18:36
Medlem
Mulle-Mecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rszgh
Allt utom oviktiga saker för att den ska starta som däck, ram, styre osv som inte har med saken att göra, allt är orginal förutom en trimtopp.
gnistan är ok, men jag vet inte om det tänder på rätt ställe, och kompressionen vet jag inte, hur kan jag kolla det?
(Är ny inom mekande)
Kompmätare, om du känner någon som jobbar på verkstad eller dylikt kan du säkert låna en av dem.

mvh
Citera
2013-09-02, 18:45
Medlem
Monarscoots avatar
Gissar att tändplattan sitter ett halvt varv fel.
Citera
2013-09-02, 19:39
Medlem
hittade felet, det var hål i topplocket, fick med ett annat som var helt, men där har vi felet, tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in