• 1
  • 2
2013-09-03, 13:17
Medlem
The Barrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Hade själv som sommarjobbare hos Facebook en lön på 46k, då inkluderat mat och hyra.
Grundlönen vid fastanställning ligger runt 80k för en ny examinerad om jag inte minns fel plus en signup-bonus på $75k och en årsbonus på minst $25k.

24k känns lite lite. De va ju en lön man hade när man sommarjobbade under gymnasiet.

Facebook lär ju knappast ligga på en medelnivå vad gäller löner.

Vilken lön som är rimlig i TS fall beror naturligtvis på vilken examen han har (om någon), och vilken typ av företag han är aktuell för. Utifrån vad vi vet nu skulle jag också gissa på omkring 25.
Citera
2013-09-03, 18:31
Medlem
Jobbar på projektanställning i ett år på ett relativt litet företag i sthlm, ligger på strax under 24k och det är under medel i företaget i och med att jag precis blivit anställd.

Jag har en "bara" kandidat sedan tidigare och jag räknar med att löneökningen kommer att vara ganska bra.
Citera
2013-09-07, 20:37
Medlem
Citat:
Hade själv som sommarjobbare hos Facebook en lön på 46k, då inkluderat mat och hyra.
Grundlönen vid fastanställning ligger runt 80k för en ny examinerad om jag inte minns fel plus en signup-bonus på $75k och en årsbonus på minst $25k.

24k känns lite lite. De va ju en lön man hade när man sommarjobbade under gymnasiet.
Och då kokade du säkert bara kaffe också.. Tänk vad en utvecklare tjänar där.. Lol..
Citera
2013-09-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staplerz
Och då kokade du säkert bara kaffe också.. Tänk vad en utvecklare tjänar där.. Lol..

Hehe, nej. Jag gjorde samma jobb som övriga i mitt team. Fick erbjudande om fastanställning. Grundlönen ligger på $10k / mån och en signup-bonus på $75k.
Citera
2013-09-07, 23:44
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Hehe, nej. Jag gjorde samma jobb som övriga i mitt team. Fick erbjudande om fastanställning. Grundlönen ligger på $10k / mån och en signup-bonus på $75k.

Hur är det ens relevant till OP? Som ny på marknaden och inget svårare än lite HTML/JS kan man inte kräva några sådana löner, om det inte handlar om miljon projekt då.
Citera
2013-09-11, 16:50
Medlem
Damericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Har blivit erbjuden (har ej sökt) ett jobb som webbdesigner/front-end utvecklare på ett stort företag i en större stad I Sverige.

Vad kan man räkna med för ingångslön i branschen när man inte har någon erfarenhet mer än lite frilansning och en högskoleutbildning? Det blir mitt första jobb som anställd i branschen, om jag tackar ja.

Stora företag har ofta fasta ingångslöner oavsett vad man jobbar med om man är helt färsk. Vi har tex 28-30 i ingångslön på CGI, för utvecklare, beroende på om det är bachelor eller master du har. Givetvis kan det bli högre om du besitter väldigt eftertraktade egenskaper.

Över 25 skulle jag kräva, närmare 30 skulle jag vilja ha med en utbildning + lite erfarenhet. ¨Det tar oftast tid att få upp lönen om man inte börjar byta företag stup i kvarten.
Citera
2013-09-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Har blivit erbjuden (har ej sökt) ett jobb som webbdesigner/front-end utvecklare på ett stort företag i en större stad I Sverige.

Vad kan man räkna med för ingångslön i branschen när man inte har någon erfarenhet mer än lite frilansning och en högskoleutbildning? Det blir mitt första jobb som anställd i branschen, om jag tackar ja.

Front-end-utvecklare till vad? Att underhålla en hemsida? Att jobba tillsammans med systemutvecklare att vidareutveckla en web-app?

Vad blir din arbetsuppgift?
Citera
2013-09-11, 22:49
Bannlyst
Skulle tro att en timlön skulle blir ca 213:-
Citera
2013-09-12, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Front-end-utvecklare till vad? Att underhålla en hemsida? Att jobba tillsammans med systemutvecklare att vidareutveckla en web-app?

Vad blir din arbetsuppgift?

^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här