Citat:
Ursprungligen postat av
PenisOchPung
Jag bara kan inte förstå hur en civiliserad vit människa kan få för sig att åka till "hell on earth" MENA-länder? Hur tänker ni? Trots upprepande mardrömshistorier från områdena från turister, varför fortsätter folk åka dit?!
För min del var det för ganska länge sedan när jag var yngre och betydligt mindre insatt. Före den "arabiska våren", före IS och när Al Qaeda bara höll till borta i Afghanistan. Visst var man väl redan då minst sagt skeptisk till Islam och araber generellt men jag var inte alls informerad om hur det egentligen såg ut i deras länder och hade inte hört några mardrömshistorier alls.
Fast det var egentligen inget som hade med vare sig Islam eller något politiskt som gjorde stället till ett rent skithål på vår visit. Det var smutsen och den helt osannolikt påflugna och svinjobbiga befolkningen som drog i en hela jävla tiden vart man än gick.
"Mr, Mr, Mr, Mr, buy this Mr, hello Mr, buy Mr, five Euro Mr, Mr Hello!" Osv.
Intrycket var att kvinnor hade det ännu jobbigare då de drog ännu mer i dem, plus att både marockanska män och kvinnor drog i västerländska kvinnor medans bara männen drog i oss män.