2023-05-14, 00:23
Medlem
vattenskoterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Los Angeles är en tråkig skitstad. Dit åker jag inte igen.

Paris gillade jag inte heller. Dyrt, sunkigt och fullt med scammers.

Kan du förklara Paris låter bättre? Det som tydligen ska vara så jävla präktigt & fyllt med fina resturanger?
Citera
2024-08-27, 22:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Tangier i Marocko fyfan vad man kände sig obekväm där alla ville blåsa en!
Citera
2024-09-02, 12:58
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Los Angeles är en tråkig skitstad. Dit åker jag inte igen.

Paris gillade jag inte heller. Dyrt, sunkigt och fullt med scammers.

LA kan jag skriva under på. Var där 2018 och jag var inte helt imponerad av vad jag såg. Man skulle kunna få ihop ett helt Halmstad kommun av bara hemlösa uteliggare.
När jag sedan fick reda på att det blivit ännu värre efter pandemin, så är jag definitivt inte sugen på att åka dit.

Paris har jag varit i mitten av 90-talet sist. Upplevelsen känns inte helt relevant idag (jag blev blåst så in åt helvete på mineralvatten). Men tittar man på Youtube och läser resebloggar, så är man fanimej inte sugen på att åka dit. Städer som Berlin, Wien, Warszawa och Budapest smäller mycket högre.
Citera
2025-05-15, 11:29
Medlem
Ördögs avatar
Någon som är hågad att blåsa liv i tråden? Jag öppnade en liknande diskussion om de resemål som Fodor's tycker att inte ska besökas.

(FB) Fodor's No List - resmål som borde undvikas
Citera
2025-05-15, 22:29
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Någon som är hågad att blåsa liv i tråden? Jag öppnade en liknande diskussion om de resemål som Fodor's tycker att inte ska besökas.

(FB) Fodor's No List - resmål som borde undvikas
Jag läste lite i tråden, men den är ju bara en massa gnäll från folk som inte klarar av att inte allt är precis som hemma i Örkelljunga. Folk verkar ha helt orimliga förväntningar, och minimal erfarenhet av att resa; typ ”varför blev min resa till en håla i Bulgarien så dålig, trots att jag hade bokat ett enstjärnigt hotell och bara rörde mig i slumkvarteren?”

Faktum är att det finns få riktigt dåliga resmål, det fattar man om man faktiskt är berest och har erfarenhet av att röra sig i olika miljöer, hitta lokala pärlor och sätta upp rimliga förväntningar inför resan. Nyckeln är att hålla sig till destinationens styrkor, och inte försöka hitta det omöjliga - och att ha en rimlig nivå av tolerans och öppenhet för andra kulturer. Och sen får man vad man betalar för; om man ska snåla på allt (eller inte fattar hur man hittar bra hotell med rimliga priser) så kommer det att påverka upplevelsen negativt.

Antalaya kan säkert vara helt ok om man bara ska ligga på en strand och sola så billigt som möjligt, och inte bryr sig om att tusentals andra gör samma sak alldeles intill samtidigt som den lokala befolkningen försöker sko sig maximalt på varje besökare. Man kan ju inte åka dit och tro att man ska få samma upplevelse som om man hyr en privat villa vid havet på Amalfikusten.

Det finns inte ett enda ställe som jag har varit på (och jag har varit nästan överallt) som inte hade sina ljuspunkter, men så är jag också en extremt van resenär. Det finns platser som jag kanske inte skulle åka tillbaka till, men inget ställe som jag tycker bara var negativt eller ångrar att jag åkte till. Men eftersom det är kravet i tråden så blir mitt bidrag Jönköping. Det tyckte jag var ett rätt trist ställe, men å andra sidan var jag bara där i några timmar.
Citera
2025-05-16, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen
Varning!!
Åke ni till Krabi/Thailand ta inte in på ett hotell som heter Nong eed house. (mitt emot mc donalds)
De hotellet har klåfingrig personal , de e stölder i så gott som alla rum å rensar
De mest irriterande e att ägarinnan verkar veta om de men låtsas som hon inte fattar nått när man sa till henne
Turist polisen får/fick in anmälningar varje dag från minst 1 hotellgäst.
Detta hände mig å min karl när vi va där i vintras, vart av me 2 mobiltelefoner flera andra som bodde där vart av me pengar Svenska å Thailänska, kameror, mobiltelefoner m.m
(vet inte hur de e nu men...... tror inte att de har ändrats om jag ska va ärlig :mad: :mad: :mad:

japp hotellet från helvetet vilka fina recentioner nu har de bytt namn till Machorat Aonang Resort

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Rev...e.html#REVIEWS
Senast redigerad av diseledvin 2025-05-16 kl. 04:23.
Citera
2025-05-16, 11:41
Medlem
engammalfisks avatar
Malaga i Spanien.
Kändes som en shejk kuliss blandat med Stockholms förort, rödaktigt tegel.
Varning för hajar skyltar och strand var tennisboll storlek stenar hela arean.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in