Citat:
Ursprungligen postat av
whyman
Ja låter helt förjälvligt. Blir bara värre och värre. Någon som har mer uppgifter om vad det som har skett har för kopplingar till Vallentuna, undrar även om det är lungt att röra sig i Vallentuna Centrum nu? Skulle inte förvåna mig om detta i grunden handlar om droger. Tycker det nästan alltid är så när det sker sånt här i dessa kommuner.
Edit: Noterar även att det är helt tyst om detta på de stora tidningarnas hemsidor. Skottlossning i annar lungt bostadsområde hör ju inte till vanligheterna. Är det för att det är invandrare det handlar om?
Det som skedde har koppling till Vallentuna genom bråket som var där tidigare, har jag för mig. Ett bråk där först som sedan slutade i hämnd i Väsby (min teori). Det skedde en kidnappning för bara någon vecka sedan i Vallentuna som kändes lite gäng-relaterad i sättet den gjordes på, kanske har någon koppling det också?
Det är konstigt att det inte rapporteras av de större tidningarna, då det annars brukar göra det vid betydligt mindre fall i dessa kommuner. T.ex. de knivdåd som skett i Vallentuna tidigare har ju alltid rapporterats