2013-09-01, 21:35
Medlem
Adobes avatar
Jag och flickvnnen ser en hel del p film, och hon ser sjlv en hel del p serier.
Nr vi ibland ska brja se ngon film s vill hon ju sjlvklart ha klar vart hon r i serien och darfr anvnder vi t.ex windows media player till att se film med d hon anvnder VLC till serierna oftast.

Det jag undrar r om det inte m finnas ngon funktion i VLC media player s att om jag ppnar en ny fil som ppnas med VLC media player (en film eller s), s ska den frgende filmen som redan r i VLC, sparas? s att man ltt kan skifta tillbaka och komma in p samma stlle dr man var i den frgende filmen, och p s stt slippa anvnda 2 olika media spelare.

Ngon som har en aning om detta fungerar?

Allts, att man ska kunna spela upp 2 filmer (som i ngon typ av spellista som man snabbt kan skapa p ngot simpelt stt, helst att man bara behver ppna filerna eller dra in den i VLC p ngot vis) och sedan ven kunna skifta mellan dessa i spellistan men att sjlva tiden dr man r i filmen r sparad.
Citera
2013-09-02, 02:05
Medlem
Mallemedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Nr vi ibland ska brja se ngon film s vill hon ju sjlvklart ha klar vart hon r i serien och darfr anvnder vi t.ex windows media player till att se film med d hon anvnder VLC till serierna oftast.

Det jag undrar r om det inte m finnas ngon funktion i VLC media player s att om jag ppnar en ny fil som ppnas med VLC media player (en film eller s), s ska den frgende filmen som redan r i VLC, sparas? s att man ltt kan skifta tillbaka och komma in p samma stlle dr man var i den frgende filmen, och p s stt slippa anvnda 2 olika media spelare.

Allts, att man ska kunna spela upp 2 filmer (som i ngon typ av spellista som man snabbt kan skapa p ngot simpelt stt, helst att man bara behver ppna filerna eller dra in den i VLC p ngot vis) och sedan ven kunna skifta mellan dessa i spellistan men att sjlva tiden dr man r i filmen r sparad.

Har du Windows? Jag minns nr jag hade Windows sju och ville "zappa" mellan filmer och serier p vlc. Jag hgerklickade p ikonen och upp kom det senaste jag tittat p och valde ngot spontant - en ny ruta kom upp och la bara till det jag ville se. Funkade bara med tv rutor dock.
Citera
2013-09-02, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe

Dubbelklicka p VLC ikonen s br det ppnas ett nytt fnster, bara att dra in filmen i det nya fnstret och lta serien st p "hold" i det andra.
Citera
2013-09-02, 11:52
Medlem
Chevrons avatar
Om du letar runt bland instllningar (tror det ligger under "grnssnitt") s gr det att stlla in att varje fil ska ppnas i en ny instans av VLC, men det gller d ven musikfiler vilket r lite smjobbigt (iaf fr oss som markerar alla p en gng och trycker enter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in