2013-09-01, 21:35
Medlem
Adobes avatar
Jag och flickvännen ser en hel del på film, och hon ser själv en hel del på serier.
När vi ibland ska börja se någon film så vill hon ju självklart ha klar vart hon är i serien och darför använder vi t.ex windows media player till att se film med då hon använder VLC till serierna oftast.

Det jag undrar är om det inte må finnas någon funktion i VLC media player så att om jag öppnar en ny fil som öppnas med VLC media player (en film eller så), så ska den förgående filmen som redan är i VLC, sparas? så att man lätt kan skifta tillbaka och komma in på samma ställe där man var i den förgående filmen, och på så sätt slippa använda 2 olika media spelare.

Någon som har en aning om detta fungerar?

Alltså, att man ska kunna spela upp 2 filmer (som i någon typ av spellista som man snabbt kan skapa på något simpelt sätt, helst att man bara behöver öppna filerna eller dra in den i VLC på något vis) och sedan även kunna skifta mellan dessa i spellistan men att själva tiden där man är i filmen är sparad.
Citera
2013-09-02, 02:05
Medlem
Mallemedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Jag och flickvännen ser en hel del på film, och hon ser själv en hel del på serier.
När vi ibland ska börja se någon film så vill hon ju självklart ha klar vart hon är i serien och darför använder vi t.ex windows media player till att se film med då hon använder VLC till serierna oftast.

Det jag undrar är om det inte må finnas någon funktion i VLC media player så att om jag öppnar en ny fil som öppnas med VLC media player (en film eller så), så ska den förgående filmen som redan är i VLC, sparas? så att man lätt kan skifta tillbaka och komma in på samma ställe där man var i den förgående filmen, och på så sätt slippa använda 2 olika media spelare.

Alltså, att man ska kunna spela upp 2 filmer (som i någon typ av spellista som man snabbt kan skapa på något simpelt sätt, helst att man bara behöver öppna filerna eller dra in den i VLC på något vis) och sedan även kunna skifta mellan dessa i spellistan men att själva tiden där man är i filmen är sparad.

Har du Windows? Jag minns när jag hade Windows sju och ville "zappa" mellan filmer och serier på vlc. Jag högerklickade på ikonen och upp kom det senaste jag tittat på och valde något spontant - en ny ruta kom upp och la bara till det jag ville se. Funkade bara med två rutor dock.
Citera
2013-09-02, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe

Dubbelklicka på VLC ikonen så bör det öppnas ett nytt fönster, bara att dra in filmen i det nya fönstret och låta serien stå på "hold" i det andra.
Citera
2013-09-02, 11:52
Medlem
Chevrons avatar
Om du letar runt bland inställningar (tror det ligger under "gränssnitt") så går det att ställa in att varje fil ska öppnas i en ny instans av VLC, men det gäller då även musikfiler vilket är lite småjobbigt (iaf för oss som markerar alla på en gång och trycker enter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in