2013-09-01, 17:55
Medlem
pizza-faces avatar
Liselotte Lööf äger bolaget med hennes namn som sköter sophanteringen i Stockholm. Koncernen omsätter ca 250 miljoner och moderbolaget gör vinster på runt 6-10 miljoner kronor varje år efter skatt.

Söker man på hennes namn hittar man nästan ingen info alls. Vem är egentligen denne Liselotte Lööf och hur har hon kunnat bli Stockholms sopdrottning?
Citera
2013-09-01, 18:34
Medlem
Snyggs avatar
http://www.dagensps.se/artiklar/impo...8097/index.xml
Citera
2013-09-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
http://www.dagensps.se/artiklar/impo...8097/index.xml

”"Vi i familjen brukar skämta om att vi är som Sopranos, säger hon och skrattar."

tja, det ligger det väl nått i.
Citera
2013-09-01, 21:26
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Kändisskvaller --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2013-09-01, 22:51
Medlem
Vad jag vet så stämmer den där artikeln i dagens PS inte alls. Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men jag har alltid uppfattat det som att det är fadern, Sonny Lööf, som varit helt drivande i företaget, nästan under hela företagets existens. Under en period skulle företaget lämnas över till dottern men då höll det på att gå i skogen, bland annat för att hon varit lite glad åt flaskan. Då fick hon bli styrelseordförande i stället för VD. Ja tråden ligger ju under företagsskvaller så då får man väl framföra skvaller.

Hur som helst ett intressant företag som nu helt oväntat tagit på sig ett renhållningsuppdrag i Armenien!!!
Citera
2013-09-02, 00:34
Medlem
Sonny fick väl företagarförbud (80-90 talet?) å då skrevs Liselott som ägare å drevs vidare.
Liselott AB hade ju halva bajen bandy som snöskottare på vintrarna för ett par år sen.
Sonny är ju involverad i bajan bandy.
Sonny är en griskapitalist å skoningslös i stor mån.
Brorsan till Liselott gick på Lundsberg, så det kanske Liselott oxå har gjort då.

Dom är väl uppväxta i lgh. ovanför hardrock cafe/sveav./sthlm.
Smått/helt odugliga ungar som Sonny producerat.
Man kan ta nyrik statarunge till Lundsberg, men inte blir dom klokare för det, uppenbarligen....

Jag ser sambandet mellan K G Jansson (ekonomi gubben) som satt i Schweiz å blåste kommunister som Jerry Williams när dom skickat svarta pengar till KG att investera.
Båda är pappor som jobbar å har fullt med sitt.
Ungarna blir oduglingar å som aldrig mött motstånd å som flyter i grädde, cola å andra droger.
Äckliga rikemansungar, faktiskt.
Lööfarnas ungar kämpar nog med osäkerhet, självbild, förväntningar mm då dom är nyrika å inte anses nobla än, det behövs ju ett par generationer för det.
Citera
2013-09-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvk
Sonny fick väl företagarförbud (80-90 talet?) å då skrevs Liselott som ägare å drevs vidare.
Liselott AB hade ju halva bajen bandy som snöskottare på vintrarna för ett par år sen.
Sonny är ju involverad i bajan bandy.
Sonny är en griskapitalist å skoningslös i stor mån.
Brorsan till Liselott gick på Lundsberg, så det kanske Liselott oxå har gjort då.

Dom är väl uppväxta i lgh. ovanför hardrock cafe/sveav./sthlm.
Smått/helt odugliga ungar som Sonny producerat.
Man kan ta nyrik statarunge till Lundsberg, men inte blir dom klokare för det, uppenbarligen....

.
Jag träffade Andreas Lööf någon gång i slutet av 90-talet när han precis börjat i firman. Då kan man visserligen förstå att han inte visste så mycket om branchen eftersom han var helt ny, men maken till att ha noll koll har jag inte varit med om. Så jag får nog bekräfta denna bild av personerna i fråga.
Citera
2013-09-04, 02:43
Medlem
Liselott är bara målvakt för sin pappa som är kriminell
Citera
2013-09-10, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flonaldo
Jag träffade Andreas Lööf någon gång i slutet av 90-talet när han precis börjat i firman. Då kan man visserligen förstå att han inte visste så mycket om branchen eftersom han var helt ny, men maken till att ha noll koll har jag inte varit med om. Så jag får nog bekräfta denna bild av personerna i fråga.

Nä, precis. Andreas åkte runt i sin bil, flöddrig å grynig, å visste varken ut el. in. Höll inga tider el. löften.
Colad var ju inte bättre, då snurrade han bara förbi å så iväg igen, med orden; Det blir bra, fast han inte hade en aning om vad som avhandlats.
Det är väl vanor han fått av överklass umgänget. Dyrt ska det vara, e väl status....

Liselotte kan jag inte uttala mig om närmare. Sonny sköter ju alla möten av värde å kontaktnätet är ju hans bord.
Liselotte smög förbi nån gång då å då. Ful som satan å oattraktiv, både till skepnad å sätt.
Lite som bror sin, velig, virrig, osäker å då något ska delegeras så ges det i order form.
Men det blir så vidrigt när personen inte inger förtroende el. respekt. Driftkuku typ.
Tror att Sonny nog vingklipp dessa stackare lite väl hårt.
Man märker hur nojiga dom är för Sonny.

Dom verkar inte ha intresse, förutsättningar el. våga stå upp.
Dom tycks bara se till att göra så pass, att Sonny inte kan klaga.
Min uppfattning är att dom skiter i företaget, dom har inget hjärta för det.
Sopor är väl inte status bland Lundsbergskompisarna som är börsbolagschefer å annat.
Citera
2013-09-10, 11:08
Medlem
Var det inte detta företag som fick en stor upphandling för några år sedan och som kraftig försämrade lönerna för sopgubbarna?

De som jobbade som sopåkare kunde jobba på och slita då det var ett slags ackordssystem och få en helt respektabel månadslön även för att vara i Stockholm. Allt detta togs bort när Lööf tog över men billigare blev det inte - pengarna gick istället till ägarna.
Citera
2013-09-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Var det inte detta företag som fick en stor upphandling för några år sedan och som kraftig försämrade lönerna för sopgubbarna?

De som jobbade som sopåkare kunde jobba på och slita då det var ett slags ackordssystem och få en helt respektabel månadslön även för att vara i Stockholm. Allt detta togs bort när Lööf tog över men billigare blev det inte - pengarna gick istället till ägarna.
Liselotte Lööf och Resta (med Jesper DeRuvo) var väl de som drev detta arbete. Att det inte blev billigare är väl en sanning med modifikation. Lööf och Resta var riktiga prispressare som sänkte kostnaderna rejält för kommunerna. Däremot fick kanske inte abonnenterna ta del av de sänkta priserna utan de pengaran landade i det svarta hålet på Trafikkontoret i Sthlm

Måste säga att jag tyckte att de gjorde helt rätt. Sopåkare i Stockholm tjänade (och tjänar fortfarande) omotiverat bra. Att de sedan lyckas få med sig transportfacket och varsla sopåkare i hela landet för att de skall få behålla sitt poängsystem med tillhörande löner är helt obegripligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in