2013-09-01, 13:25
Medlem
Hej alla!

I förrigår så googlade jag på mac keylogger och laddade ner "Perfect keylogger lite for mac"
http://download.cnet.com/Perfect-Key...-75813111.html

Jag hade bråttom så jag installerade bara programmet, tryckte på hide & go! och därefter raderade jag mappen (programmet) + zip filen i mina hämtade filer (tänkte att programmet körs ändå i bakgrunden.) Nu har helgen gått och min dejt lånat min dator men nu när jag skulle försöka öppna programmet för att se logg filen så visste jag inte hur (glömde kolla efter keys.)

Letade/sökte efter programmet i datorn och chansade genom att peta på varenda tänkbara keys utan någon resultat. Gav upp och googlade igen på programmet och laddade ner. Nu har jag öppnat programmet och ingen logg har sparat (tomt). Har ingen logg sparat nu pga mitt slarv eller finns den ändå någonstans i datorn?

Iallafall. Nu ville jag se om programmet fungerade som den ska genom att logga in mina olika konton via internet, men såg nu att perfect keylogger inte sparade mina lösenord, utan enbart mina användarnamn eller olika hemsidor som jag knappat in.

Laddade istället ner Aobo keylogger och där visar det samma sak?
http://download.cnet.com/Aobo-Keylog...-10911381.html

Har jag missat något eller vad gör jag för fel?

Tacksam för svar!
Citera
2013-09-01, 13:43
Medlem
Jag kikade på detta för många år sedan. Jag vill mig minnas att svaret då var att OS X har någon säkerhetsgrej för lösenord.

(OBS! Jag förklarar yttest amatörmässigt nu. Dels för att det var flera år sedan jag läste om det, och dels för att jag inte är insatt i just lösenordhanteringen för mjukvara på OS X. Någon får hojta till om något jag skriver är fel. Jag vet inte exakt hur det funkar, men jag minns nog lite "på ett ungefär". Jag läste det på ett forum så informationen som jag läste kan ju också givetvis vara felaktig)

När du skriver in ett lösenord så kan programmet använda sig av någon funktion så att det skrivs in på "systemnivå", som på något sätt ligger "över" vanliga program så som keyloggers. När ett lösenord skrivs in i ett sånt lösenordsfält så stoppar systemet att knapptrycken "förs vidare" till andra program. Typ. Tror jag.

Jag sökte hur som helst länge efter sådana keyloggers, men inget gick att finna. Inte ens de som kostade en del hade något att komma med.

Det finns dock en gratislösning som jag vet funkar! Jag kodade ett litet javascript som jag sedan använde Greasemokey för att aktivera på samtliga sidor. Skriptet fångade kort och gott upp alla knapptryck och sparade dem, vilket även fungerade fint för lösenord.
Om det fortfarande fungerar såhär flera år efteråt vet jag dock inte.
Senast redigerad av Daudodidi 2013-09-01 kl. 13:48.
Citera
2013-09-01, 13:46
Medlem
Some more attractive features are missing such as password recording, e-mail delivery of log files, and e-mail alerts based on specific keywords, which are available in the Full version.

http://download.cnet.com/Perfect-Key...-75813111.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in