2013-09-01, 11:50
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Närpolisens station i Jakobsberg har på en vecka utsatts för tre brandattentat.
– Det är bedrövligt, säger närpolisen Roland Borgström

Natten mot i torsdags totalförstördes sex bilar och åtta skadades vid en brand i en carport på Agronomgränd i Viksjö. Natten innan förstördes två bilar och två blev skadade på Andebodavägen i Viksjö.
http://www.mitti.se/?p=54155

Jakobsbergs polis-station har utsatts för tre brandattacker med Molotov-cocktails senaste veckan. Polis-stationen var ju även en av de som attackerades under de s.k "Husby-kravallerna"
Vilka kan tänkas slagit till är det vänsterextremister eller lokala kamelpojkar?
Någon som vet vad de två anlagda garagebränder i Viksjö som hänvisas till i artikeln handlar om.
Hämndaktion mot någon polisman eller har vi ett lokalt upplopp bla byggdens söner.
Väldigt konstigt vad denna händelse har blivit nedtystad man måste läsa en lokal gratistidning för att upplysas om dessa attentat. Sådan här skulle varit första-sides stoffs i våra medier för några år sen i dagens Sverige är det vardagshändelse. Alternativt väljer media att tysta ner dessa händelser för att inte trigga igång nya upplopp likt de våras i samband med höstens skol-start.
Citera
2013-09-01, 13:49
Medlem
LVHSs avatar
Detta har jag bra svar på! Igår när jag och mina polare var påväg hem i samma bil åkte vi förbi bensinmacken vid viksjö centrum. Där ser vi hur cirka 20 blatteungar på max 15 år står och snor bensin och fyller tomma glasflaskor. Vi åkte i en svart bmw och vi körde in på bensinmacken och då blev det bra jävla fart på dem. Ungarna sprang för sitt liv. Det handlar alltså om små skitungar som har tråkigt på kvällarna
Citera
2013-09-01, 16:31
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVHS
Detta har jag bra svar på! Igår när jag och mina polare var påväg hem i samma bil åkte vi förbi bensinmacken vid viksjö centrum. Där ser vi hur cirka 20 blatteungar på max 15 år står och snor bensin och fyller tomma glasflaskor. Vi åkte i en svart bmw och vi körde in på bensinmacken och då blev det bra jävla fart på dem. Ungarna sprang för sitt liv. Det handlar alltså om små skitungar som har tråkigt på kvällarna

OK, tack för infon var som jag anade det. Fast dessa killar är yngre än jag trodde undrar vad dom är kapabla till inom några år utan styrning och disciplin. När 13-åringar försöker bränna snut-stationer är vi illa ute om någon sagt den framtids-visionen för 20 år sen hade jag skrattat personen i ansiktet.
Kling och klang vet säkert vilket gäng det handlar men har inte orken och politikernas mandat att ta i med hårdhandskarna.
Var tydligen lite kalabalik även i grannskapet inatt http://www.mitti.se/?p=54222

Raketer sköts mot polisen i Tensta
Citera
2013-09-01, 21:54
Medlem
LVHSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
OK, tack för infon var som jag anade det. Fast dessa killar är yngre än jag trodde undrar vad dom är kapabla till inom några år utan styrning och disciplin. När 13-åringar försöker bränna snut-stationer är vi illa ute om någon sagt den framtids-visionen för 20 år sen hade jag skrattat personen i ansiktet.
Kling och klang vet säkert vilket gäng det handlar men har inte orken och politikernas mandat att ta i med hårdhandskarna.
Var tydligen lite kalabalik även i grannskapet inatt http://www.mitti.se/?p=54222

Raketer sköts mot polisen i Tensta

Ja, de blir bara yngre och yngre och våldsammare. Det kan också vara så att det är äldre personer som pushar på de yngre att göra dessa saker. Till exempel går det rykten i viksjö/jakobsberg om att det finns en man i 30-års åldern som ger dessa ungar en tusenlapp för varje stulen moped. 30-åringen säljer sedan vidare mopederna.
Citera
2013-09-14, 22:09
Medlem
MADEofSTONEs avatar
På kort tid har ett 30-tal bilar brunnit i Järfälla. Samtidigt har polis*huset i Jakobsberg utsatts för flera brandattentat.
Polisen utesluter inte att bränderna har ett samband och vädjar om tips.
Maarten Huisman (bilden), drabbad bil*ägare, visar platsen där hans nästan splitternya Peugeot stod parkerad

http://www.mitti.se/?p=55408
Citera
2013-09-14, 23:07
Medlem
LVHSs avatar
Jag tycker att polisen kan lämna sina bilar och ta cykeln istället. Fler synliga poliser till fots eller på cykel + nattvandrare i områdena i Viksjö kan göra att detta får ett slut.
Citera
2013-09-15, 00:26
Medlem
Är det säkert att det är polisen som är målet för brandattacken? Det kan ju vara missnöjda fjärrvärmekunder som ger sig på e.ons säljkontor, som ligger i samma byggnad som polisstationen i Jakobsberg. Om nu e.on inte flyttat resten av kontoret till Säbyverket vill säga.
Citera
2013-10-10, 21:55
Medlem
Nu sitter tre stycken anhållna för bränderna.
Citera
2013-10-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVHS
Tycker du ska kontakta polisen omgående om lämna uppgifterna till dom! Det ingen av de som åkt fast. och det har varigt dåligt med vittnen och bevis. Så slå en signal till länsman du, de är nog väldigt tacksamma för det lilla de kan få ihop.

//MD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in