2013-09-01, 06:00
Medlem
Jag gillar min läkare,och jag tror han gör det samma..jag är 7 år yngre än honom.Men sättet han pratar med mig på,skojar osv får mig att tro att han ser mig mer än som patient.Förra gången undrade han vad jag gjorde denna sommaren,och berättade att han varit där förra året osv,sen undrade han om jag hade pojkvän.Sen brukar han skoja väldigt mycket ,och ja vara allmänt flirtig av sig.Om han ser mig utanför brukar han stanna och hälsa..han gör aldrig det med andra patienter

Hur kan jag få reda på hur det egentligen ligger till,kan ju inte fråga han helt direkt "om han vill ta en fika någon dag" hahah

PS:detta är min kompis profil,jag är inte registrerad här så därför använde jag hennes denna gång.ska registrera mig senare
Senast redigerad av bosnian_muslima 2013-09-01 kl. 06:09.
Citera
2013-09-01, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Hur kan jag få reda på hur det egentligen ligger till,kan ju inte fråga han helt direkt "om han vill ta en fika någon dag" hahah

Varför inte det? Det är bara göra! Det är han som inte kan fråga pga av att han är i en professionell roll. Han väntar bara på att du ska ta initiativet.
Citera
2013-09-01, 06:13
Medlem
Vad har ni för relation? Uppsöker du läkare ofta? Har du kroniska besvär eller psykiska problem? Om ni kommer att fortsätta att ses just för att han är din läkare kan det kanske bli problem, och då kanske han avstår. Men om ni inte kommer träffas så mycket mer när han/hon arbetar ser jag inget problem med att fråga, men jag gissar att du träffar honom regelbundet eftersom ni blivit så pass personliga mot varandra, men lite förbjuden kärlek är oftast spännande. Lycka till!
Citera
2013-09-01, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomcarrot
Varför inte det? Det är bara göra! Det är han som inte kan fråga pga av att han är i en professionell roll. Han väntar bara på att du ska ta initiativet.

Har aldrig tänkt på det! är nog mycket möjligt
Citera
2013-09-01, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackSture
Vad har ni för relation? Uppsöker du läkare ofta? Har du kroniska besvär eller psykiska problem? Om ni kommer att fortsätta att ses just för att han är din läkare kan det kanske bli problem, och då kanske han avstår. Men om ni inte kommer träffas så mycket mer när han/hon arbetar ser jag inget problem med att fråga, men jag gissar att du träffar honom regelbundet eftersom ni blivit så pass personliga mot varandra, men lite förbjuden kärlek är oftast spännande. Lycka till!

Jag har börjat träffa honom för en månad sedan och ska träffa honom 2 gånger till,vet ju att patient-läkare relation inte är ok,men tänkte i så fall efter att vi slutat träffas..han kommer ju inte vara min läkare länge till

Det är inte psykiska besvär
Citera
2013-09-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Jag har börjat träffa honom för en månad sedan och ska träffa honom 2 gånger till,vet ju att patient-läkare relation inte är ok,men tänkte i så fall efter att vi slutat träffas..han kommer ju inte vara min läkare länge till

Det är inte psykiska besvär

Då har du väl inget att förlora? Go for it!
Citera
2013-09-01, 07:12
Medlem
Hur vet du att han inte hälsar på sina patienter utanför i vanliga fall? Jag menar du lär ju inte veta vilka alla hans patienter är och ännu mindre se honom varje dag hur han gör när han inte är på sitt kontor/avdelning/undersökningsrum så länge du inte är en stalker.

Jag skulle avråda dig att göra nåt om han ska fortsätta vara din läkare under en längre period framåt, annars kan du ju testa slänga ut nån lite mer vågad kommentar!
Citera
2013-09-01, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomuchlove
Hur vet du att han inte hälsar på sina patienter utanför i vanliga fall? Jag menar du lär ju inte veta vilka alla hans patienter är och ännu mindre se honom varje dag hur han gör när han inte är på sitt kontor/avdelning/undersökningsrum så länge du inte är en stalker.

Jag skulle avråda dig att göra nåt om han ska fortsätta vara din läkare under en längre period framåt, annars kan du ju testa slänga ut nån lite mer vågad kommentar!

Ja jag har ju märkt när jag sitter i väntrummet och väntar på sjuksköterskan,och han råkar gå förbi så hälsar han alltid och ler,han gör inte det mot andra..och jag är väl inte hans enda patient

Har ni några tips på vad jag skulle kunna säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in