2013-08-31, 21:55
Medlem
Hej! Har en dammsugare Electrolux Ultraone z8820r som är ca 1,5-2 år gammal. Den har lyckats suga i sig cirkus 2 påsar innan den nu gått "sönder". Så den borde anses som knappt använd.

Använde den som vanligt ett tag, slog av och lät den stå standby över natten med (dvs med pluppen i väggen) , dagen efter startar den inte.
Hursomhelst, den vill inte starta. Ström går fram, blinkar standby som vanligt när man slår igång den så indikerar displayen att "motorn" går , men motorn är stendöd. Så tar för givet att det har blivit någon form av glapp någonstans.

Har försökt montera ner och ruckat o pillat lite på det jag kan nå. Svårt att komma in till kablaget som når motorn, kändes omöjligt att komma åt utan att ha sönder alltihop.

Lyckades inte hitta något kvitto på denna, även om jag skulle finna det antar jag att det är 12 mån som gäller? Så, kört vilket som.

Är det bara att slänga och köpa en ny, eller har ni några tips på vad det kan vara för fel? Kändes patetiskt att behöva slänga en nästan helt ny maskin..

Tack på förhand!
Mvh, I
Senast redigerad av Investments 2013-08-31 kl. 21:57.
Citera
2013-09-01, 01:33
Medlem
william123s avatar
Sådan typ av elektronik är inte byggt för att det ska gå att plocka isär och felsöka, bara till att slänga om du inte får något på garantin.
Citera
2013-09-01, 02:16
Medlem
toby79s avatar
Antingen klurar du ut hur du ska kunna skruva upp för att komma ända in, eller så köper du en ny. Jag har svårt att tänka mig att dammsugaren skulle kunna matcha nypriset idag jämfört med reparationskostnaden,, om det inte bara är en lös kabel eller dålig lödning någonstans. Spontant så känns det som att den svagaste länken är att man drar ut elsladden för långt och fel efter detta är utanför ens personliga kunskap, vilket ger att en ny dammsugare är att föredra.

Är du lite tekniskt lagd och har små projekt så kan det finnas en del godbitar att använda sig av till diverse projekt. Men du kanske inte är lagt åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in