Hej
Jag har ett 60-talskök som jag ska halvt som halvt renovera, dock har jag inte tänkt byta stommar och luckor utan nöja mig med att höja bänkar, måla stommar, byta några vitvaror och lite krafs.
Nuvarande skåpluckor är ca 36 cm breda. Många vet nog vilken typ av luckor jag menar, det ser ut som det är två sammanfogade skivor, en större på utsidan och en mindre på insidan, i nåt hårt material, men tunnare än de flesta moderna luckor.
Är det någon som vet nån firma som kan nytillverka såna här luckor? Jag har nämligen tänkt modifiera nåt skåp så jag kan klämma in en diskmaskin. Helst vill jag ha den integrerad, så jag skulle behöva få tag på en sån 60-talslucka som är antingen 45 eller 60 cm bred istället för 36.
Att det är svårt att få till färgen så att det blir enhetligt är inga problem då jag isåfall lämnar in alla nuvarande + lådfronter på omlackering och då åker en eventuell ny lucka med. I värsta fall kan jag väl kapa till en själv av masonit eller liknande men det bör ju vara något tåligare material som klarar värme, fukt och ånga bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!