2013-08-31, 18:06
Medlem
Cykeltutas avatar
Hej
Jag har ett 60-talskök som jag ska halvt som halvt renovera, dock har jag inte tänkt byta stommar och luckor utan nöja mig med att höja bänkar, måla stommar, byta några vitvaror och lite krafs.
Nuvarande skåpluckor är ca 36 cm breda. Många vet nog vilken typ av luckor jag menar, det ser ut som det är två sammanfogade skivor, en större på utsidan och en mindre på insidan, i nåt hårt material, men tunnare än de flesta moderna luckor.

Är det någon som vet nån firma som kan nytillverka såna här luckor? Jag har nämligen tänkt modifiera nåt skåp så jag kan klämma in en diskmaskin. Helst vill jag ha den integrerad, så jag skulle behöva få tag på en sån 60-talslucka som är antingen 45 eller 60 cm bred istället för 36.

Att det är svårt att få till färgen så att det blir enhetligt är inga problem då jag isåfall lämnar in alla nuvarande + lådfronter på omlackering och då åker en eventuell ny lucka med. I värsta fall kan jag väl kapa till en själv av masonit eller liknande men det bör ju vara något tåligare material som klarar värme, fukt och ånga bra.
Citera
2013-08-31, 18:21
Medlem
Cykeltutas avatar
tror jag hittade det jag söker på Järfälla kök & lackering AB... nån som handlat av dom?
Citera
2013-08-31, 21:10
Medlem
Tänkte tipsa om dom när jag såg rubriken.

Vi har handlat av dom ett antal gånger på jobbet och har inget annat än gott att säga om dom (till skillnad från andra som lackat luckor åt oss...).
Citera
2013-09-03, 19:49
Medlem
bigglezs avatar
Byggfabriken inriktar sig på gammalt byggmaterial och att hjälpa folk få fram rätt prylar för tiden, kolla med dem!
Citera
2013-09-03, 22:08
Medlem
TeEsErs avatar
Här i Malmö finns http://www.mollansverkstader.se/ som rimligen bör vara alla köksrenoverande hipsters drömfirma. De gör riktigt fina produkter.

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in