Hejsan!
Säkert en vanlig fråga som förekommer här - men jag är en total nybörjare och hade behövt hjälp därefter.
Jag har ca 27 000 kronor i Swedbank som jag inte ska röra. Valt att lägga undan dessa för att på något sätt försöka lägga på lite på dessa.
Vet någon ett bra sätt? Ord jag sett skymta förbi är Avanza(?) o.dl., men jag undrar om det ens är värt med 27 000? Och är det så pass riskfyllt att man borde "gå in" med hälften?
Att kolla upp Avanza o.s.v. hade ju varit en början, men som jag hade förstått det så hade det inte varit jättevärt med endast 27 000 kronor och därför känns det som att hitta en nål i en höstack att googla, googla och googla efter detta rätta alternativet, när svaren säkert befinner sig här på FB
Aktier, som jag förstått det, innebär courtage = min vinst blir inte så stor. Men jag hade kunnat tänka mig att lägga in i ett säkert företag och se de växa under ett år t.ex. Jag är inte ute efter några enorma summor, utan bara se det som en liten extra peng.
Ränta med Swedbank blir ju typ 20 kronor på ett år. Totalt värdelöst med andra ord.
Några råd, kära Flashback?