2005-06-26, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SinQ
jag hatar kristna tonårstjejer. speciellt dom söta för man måsste gifta sig med dom för att få knulla dom
Så när blev det fel med att inte vara promiskuös? Visst, bara för att man har sex med sin pojkvän eller någon man är riktigt kär i, så betyder det inte att man är promiskuös, men det är väl knappast något fel i att vänta med sex till äktenskapet?
Citera
2005-06-26, 18:42
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Så när blev det fel med att inte vara promiskuös? Visst, bara för att man har sex med sin pojkvän eller någon man är riktigt kär i, så betyder det inte att man är promiskuös, men det är väl knappast något fel i att vänta med sex till äktenskapet?
Nej, det är verkligen inte nåt fel att vänta med samlag tills efter äktenskapet.

Tanken är bara väldigt god.

Man ska hitta en person man verkligen tycker om, och "bosätta" sig med den personen, dela allt med varandra. Sedan gifta sig, då är man officiellt ett par, Då ska man även kunna uttnyttja den underbara tillfredställelsen man får vid samlag.

Att ha samlag är ju en väldigt fin sak, och bevis på att man verkligen älskar någon. Därför är det så att man ska vänta tills efter äktenskapet, så att man vet säkert vem man vill dela sitt liv med.
Citera
2005-06-26, 18:43
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Har du ens stött på en kristen tjej öht?

Jag växte upp i en extremt kristen miljö och kristna tjejer var stort sett e enda tjejerna jag stötte på i tonåren.
Citera
2005-06-26, 18:46
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Under min sexuellt aktiva tid nerlade jag ett stycke pingstvänsjänta och en dito som var aktiv i missionsförbundet. Hon från pingstkyrkan var dessutom systerdottern till prästen eller pastorn eller vad de nu kallar ledaren för deras sekt.

Till saken hör att jag inte gifte mig med någon av dem samt att ingen av dem hade oskulden i behåll då jag "hälsade på" så inte tror jag man behöver gifta sig med flickorna i kyrkorna, man behöver bara iaktta en extra stor portion diskretion..
Missionsförbundet? Sekt?

Jag tror nog inte att missionsförbundet, betel, svenska kyrkan, efs etc har så få aktiva/icke aktiva medlemmar att de kan kallas för sekt.

En sekt är ju, iaf enligt svenskt uppslagsverk:

sekt sekten sekter subst.
litet, religiöst samfund

Och ett samfund är: förening; andlig rörelse.

Litet samfund. Ett exempel på Sekt är ju Knutby, där deras tro nästan enbart fanns hos dom i knutby.

Kristendomen, i dess rena form, kan inte kallas sekt, då det är en av världens största religioner och finns över hela världen.
Citera
2005-06-26, 18:49
Medlem
Jag som trodde att tonåriga, lätt nördiga flickor mest var intresserade av hästar. Det är nåt med tonårsflickors fascination över nåt stort och muskulöst...

Annars har jag hört att döttrar till präster och religiösa brukar vara ganska vilda av sig, men som sagt, det har jag ju bara hört.
Citera
2005-06-26, 18:49
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Jag växte upp i en extremt kristen miljö och kristna tjejer var stort sett e enda tjejerna jag stötte på i tonåren.
So do i.

Men, om det nu, mod förmodan, skulle finnas nån kärlek till jesus på könsligt plan, så skulle väl inte någon tjej i tonåren erkänna det.

Det är helt enkelt inte i dom banorna det är. Om du nu vet hur det är att vara i en kristen miljö etc, då borde du veta att man inte tänker i dom banorna?

Innan jag såg denna tråden hade jag aldrig ens tänkt tanken att någon tjej/kille skulle tänka orena tankar om deras herre.
Citera
2005-06-26, 18:56
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Jag som trodde att tonåriga, lätt nördiga flickor mest var intresserade av hästar. Det är nåt med tonårsflickors fascination över nåt stort och muskulöst...

Annars har jag hört att döttrar till präster och religiösa brukar vara ganska vilda av sig, men som sagt, det har jag ju bara hört.
Haha ja, hästar är ju givet alternativ. Finns det några fina hästar i bibeln?

Men du har nog rätt, rent generellt. Nu syftar jag inte på just skrika högt och gallopera i sängen, utan Galna.

Just för att deras föräldrar är präster, pastorer ska vara fina, så brukar deras barn vara något utav vildar. Det stämmer även in på pastorerna och prästerna och dylikt, själva.

Även de var vildar och helt galna när de var små. De brukar även vara så gott som tvärtemot vad kristendomen och bibeln säger. Förnst när de kommer till insikt om ett och annat, hamnar de i kyrkan.
Citera
2005-07-01, 15:47
Medlem
Detta fick mig att tänka på låten "Fuck me Jesus" med Marduk (som iofs är en sampling från exorcisten)
Citera
2010-02-01, 22:33
Medlem
Yoyombas avatar
Vad JAG har erfarenhet av, inte jag personligen, utan polare i min umgängeskrets är att de som är "djupt troende" ändå "knullar runt" som vilken tonårstjej som helst. Jag frågar dom varför, hur dom kan göra så, är det inte emot era "regler" om hur man ska bete sig?
Då får jag svaret: "Det spelar ingen roll vad jag gör. Bara jag tar ansvaret för det och ber en bön om förlåtelse. Jag vet ju ändå vem som älskar mig villkorslöst, hur jag än beter mig."

Hmm.. är lite kluven.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in