2005-06-25, 23:44
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Förlåt mig om frågan verkar väldigt oseriös, men jag har funderat på detta emellanåt:

Tror ni att djupt religiösa, kristna tonårsflickor som inte kommer i närheten av pojkar, kompenserar bristen på hångelbara pojkar med hjälp av fantasier om Jesus? Jag tänker mig något i stil med: "Jaaag behöver ingen vanlig pojkvän, jag har redan en. Det är vääärldens bästa pojkvän. Han är så snäll och lyssnar alltid. Han heter Jesus!" Detta kombineras sedan med en eller annan erotisk fantasi om hur Jesus "tvättar fötterna" på flickan ifråga, måhända.

Själv tror jag nog att sådana tokerier förekommer titt som tätt bland djupt religiösa tonårsflickor. Min fru skrattar åt mig och tycker att jag är knäpp. Vad tror ni?
Citera
2005-06-25, 23:45
Medlem
Makehastes avatar
Jag tror inte det är så många kristna flickor som faktiskt har sexuella fantasier om Jesus, nej. Däremot hoppas man ju att ett par har någon sorts relation till Jesus, men inte på ett köttsligt plan.
Citera
2005-06-25, 23:49
Ola Hanssons avatar
Är det förresten en uttalad synd att ha begär till Jesus? Han var ungkarl. Jag förstår att det nog anses underförstått att man inte ska ha sådana fantasier om honom, men finns det så att säga en regel mot det?
Citera
2005-06-25, 23:56
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Fenomenet Kristibrud kan väl passa in här? Är inte Kristibrud något som är tänkt åt Jesus för äktenskap eller sex? Avser då först och främst inte tokan i Knutby utan den ursprungliga menningen med slikt.
Citera
2005-06-26, 01:08
Avslutad
Jag tänder på tanken av kristna tonårsflickor. Söta, oskuldsfulla flickor med ett kors runt halsen och en bra, ödmjuk personlighet. Synd att vi bor i ett så sekulariserat skitland som sverige där verkligt kristna/religösa brudar är en sällsynthet.

Nä tvi vale, det är nog bättre i Frankrike!
Citera
2005-06-26, 02:32
Medlem
jag hatar kristna tonårstjejer. speciellt dom söta för man måsste gifta sig med dom för att få knulla dom
Citera
2005-06-26, 03:16
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Hansson
Är det förresten en uttalad synd att ha begär till Jesus? Han var ungkarl. Jag förstår att det nog anses underförstått att man inte ska ha sådana fantasier om honom, men finns det så att säga en regel mot det?

Du kan ju alltid lasa lite om olika kvinnliga helgons liv, sarskilt de under hogmedeltid och renassans. Manga av dem rymmer illa dolda erotiska fantasier om den misslyckade och stendode snickaren, snarare an att de ar uttryck for genuina mystiska upplevelser.

Religiosa flickor kanske helst av allt vill trippelpenetreras av Treenigheten?
Citera
2005-06-26, 03:19
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lighthousetouch
Fenomenet Kristibrud kan väl passa in här? Är inte Kristibrud något som är tänkt åt Jesus för äktenskap eller sex? Avser då först och främst inte tokan i Knutby utan den ursprungliga menningen med slikt.
Dra inte in nån himla SEKT i detta. Sekter är ett gäng knäppgökar som skapar sin egna bild av allt. Efter det i knutby är det väldigt många som börjat tro att det är precis så det är.

men det är det verkligen inte.

Nej, jag tror knappast det är på ett sådant plan Ola, möjligt att småtjejerna tycker om jesus, och ser honom som en man kan prata med etc... Knappast ha honom som något onani-objekt. Usch nej!!
Citera
2005-06-26, 03:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SinQ
jag hatar kristna tonårstjejer. speciellt dom söta för man måsste gifta sig med dom för att få knulla dom

So? Men sen har du ju en knulldocka för alltid. Inte som vanliga "flickvänner" som verkar göra slut för minsta lilla. Du kommer aldrig vara utan skäggbiff.
Citera
2005-06-26, 04:14
insomnias avatar
Om de inte självmant tänker på det så kan jag tänka mig att de har en och annan våt dröm om den allsmäktige Jesus.
Citera
2005-06-26, 05:53
Medlem
sagolandets avatar
Flesta verka ha "dubbel liv" dem spelar flöjt, går till skolan o kyrkan men smyger sig fram o har sex till slut i hemlighet i behåll.
Citera
2005-06-26, 08:19
Ola Hanssons avatar
Hur står det till med religiösa tonårspojkars fantasier om jungfru Maria, då? En fräsch och orörd ung dam som hade bra förbindelser med huvudkvarteret, det borde väl vara en våt dröm för en andlig ung man. Och tror ni inte att flickorna funderar på hur det kan kännas att uppfyllas av Helig Ande?

*Edit*
Om man vill göra en poll om den sexigaste bibelfiguren - vilket forum hör den pollen hemma i, tycker ni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in