Citat:
Ursprungligen postat av
Capoe
Jag lider med dig käre sorgbroder, men vad har du att förlora? Man kan ju alltid sluta med medicinen

Kanske. Jag har dock hört att det är väldigt svårt att sluta med just Venlafaxin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mulla Krekar
Har ätit Venlafaxin hur länge som helst typ, iaf. sen de kom ut på marknaden under namnet Efexor. Just nu äter jag 375 mg, vilket man, enligt FASS, bara ska äta i 2 veckor. Men jag har haft det i ca 1,5 år. Det hjälper jättebra. Har försökt på egen hand gå ner till 300 mg, men då blir jag tjurig, arg och deprimerad.
Men alla biverkningar är individuella, en del här på forumet har gått upp i vikt (själv gick jag ner ett par kilon). O det sägs vara jättesvåra att sluta med...
Men sammanfattningsvis är de det bästa läkemedlet jag har fått! O då har jag provat de flesta psykofarmaka.
Ok, skönt att det hjälper för dig! Detta kanske är en dum fråga (jag har ingen erfarenhet) men kan man bli bra av antidepressiva? Jag menar, kan man ta medicinen ett tag och sedan vara "frisk" när man slutar med den eller skjuter man mest upp problemen?
Kan verkligen inte bestämma mig för om jag ska våga prova eller ej. På något sätt känns det som att det skulle kännas mycket bättre om jag kunde "besegra" allt detta genom terapi eller något. Utan mediciner. Förstår du vad jag menar? Det tar dock väldigt lång tid och man hinner må helt åt helvete innan det hjälper (jag har kört KBT i 6 veckor nu och har inte kommit någonstans än).