• 1
  • 2
2013-08-30, 14:16
Medlem
Man kan ju fråga sig varför inte alkohol har en egen rubrik under ämnet droger.
Det är ju klart bevisligen den mest utspridda och använda drogen som finns i dagens samhälle.
Dessutom laglig!
Om den introducerats i dag, hade den helt klart blivit förbjuden.
Eller?
Citera
2013-08-30, 14:24
Medlem
LegaliseItNows avatar
Nej Koffein är den mest utspridda och använda drogen av alla droger. Och ja det har diskuteras om alkohol forumet skall flyttas ifrån "mat - alkohol och dryck" till ett eget alkohol forum.

Men just nu få verkar det fungera. Sen finns det en till forumsdel bara för hembränning. Kanske bättre om båda kunde dela plats i ett drogforum, vad vet jag.

OM alkohol hade introducerats idag så tror jag den hade förbjudits bland personlig konsupmstion. Men den har väldigt bra medecinska egenskaper.
Senast redigerad av LegaliseItNow 2013-08-30 kl. 14:28.
Citera
2013-08-30, 14:25
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyret66
Man kan ju fråga sig varför inte alkohol har en egen rubrik under ämnet droger.
Det är ju klart bevisligen den mest utspridda och använda drogen som finns i dagens samhälle.
Dessutom laglig!
Om den introducerats i dag, hade den helt klart blivit förbjuden.
Eller?

Ja, nu har du väl tittat lite dåligt i kategorierna som finns här på flashback. Alkohol ligger under mat. Huruvida den bör ligga där eller här är dock en helt annan fråga. Men en kategori har den.
Citera
2013-08-30, 14:33
Medlem
Ja, jag har sett att det ligger under Mat -rubriken.
Ja där hör den också hemma, för de som kan hantera alkohol.
Men för många är det ett stort problem och borde rimligtvis hamna under Drogrubriken.
För en drog är det, punkt slut.
Citera
2013-08-30, 14:34
Medlem
Ja, o jag är ny här inne så jag har inte hunnit bekanta mig ännu med sidan
Citera
2013-08-30, 14:56
Medlem
Bongomans avatar
En miljard indier, en miljard kineser, 1,6 miljarder muslimer och många afrikaner dricker inte alkohol. Du ser det i ett snävt västligt, kanske t.o.m. svenskt perspektiv.
Citera
2013-08-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
En miljard indier, en miljard kineser, 1,6 miljarder muslimer och många afrikaner dricker inte alkohol. Du ser det i ett snävt västligt, kanske t.o.m. svenskt perspektiv.
Påstår du seriöst att kineser inte dricker alkohol?? I Indien är konsumption av alkohol förbjudet i ett fåtal delstater. Påstår du att alla muslimer avstår från alkohol? Ditt inlägg är ytterst naivt och helt felaktligt.

On Topic: Som någon redan postat så är koffein den mest använda drogen, huruvida alkohol passar bäst här eller i Mat forumet vet jag inte men det verkar ju funka bra som det gör nu med tanke på att de flesta referrerar till illegala droger när de pratar om droger.
Citera
2013-08-30, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman

Kineser dricker som svampar, Uganda är det mest alkoholiserade landet i världen och indier dricker även dem.
Citera
2013-08-30, 15:20
Medlem
Vilka är no 2 och 3? Finns det en tillförlitlig lista? Kanske tom en länk?
Citera
2013-08-30, 15:30
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Vilka är no 2 och 3? Finns det en tillförlitlig lista? Kanske tom en länk?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ol_consumption

Tror dock en nypa salt bör intagas innan man läser sig blind.
Citera
2013-08-30, 16:53
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Nej Koffein är den mest utspridda och använda drogen av alla droger. Och ja det har diskuteras om alkohol forumet skall flyttas ifrån "mat - alkohol och dryck" till ett eget alkohol forum.

Men just nu få verkar det fungera. Sen finns det en till forumsdel bara för hembränning. Kanske bättre om båda kunde dela plats i ett drogforum, vad vet jag.

OM alkohol hade introducerats idag så tror jag den hade förbjudits bland personlig konsupmstion. Men den har väldigt bra medecinska egenskaper.

Alkohol är ju dessutom ganska svårt att hålla koll på. Cannabis är ju relativt lätt att framställa själv. Precis som orenat morfin (Vallmo te), men alkohol är ju lättast av alla. Allt du behöver är i princip jäst, socker och vatten.
Jag har gjort eget vin, öl/mjöd och koreanskt risvin/öl (makgeolli), och det är något som vem som helst skulle kunna göra, extremt lätt. Så skulle det vara olagligt skulle ju folk dricka ändå. I iran smugglas det in en hel del alkohol, och många privatfester äger rum, detta trots att alkohol är mer förbjudet än Cannabis.. (vet inte om det är mer enligt lagen, men att det är mer accepterat över lag har jag fått många källor på)
Citera
2013-08-30, 20:08
Medlem
vad räknas som en drog? är socker en drog?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in