Citat:
Ursprungligen postat av
LegaliseItNow
Nej Koffein är den mest utspridda och använda drogen av alla droger. Och ja det har diskuteras om alkohol forumet skall flyttas ifrån "mat - alkohol och dryck" till ett eget alkohol forum.
Men just nu få verkar det fungera. Sen finns det en till forumsdel bara för hembränning. Kanske bättre om båda kunde dela plats i ett drogforum, vad vet jag.
OM alkohol hade introducerats idag så tror jag den hade förbjudits bland personlig konsupmstion. Men den har väldigt bra medecinska egenskaper.
Alkohol är ju dessutom ganska svårt att hålla koll på. Cannabis är ju relativt lätt att framställa själv. Precis som orenat morfin (Vallmo te), men alkohol är ju lättast av alla. Allt du behöver är i princip jäst, socker och vatten.
Jag har gjort eget vin, öl/mjöd och koreanskt risvin/öl (makgeolli), och det är något som vem som helst skulle kunna göra, extremt lätt. Så skulle det vara olagligt skulle ju folk dricka ändå. I iran smugglas det in en hel del alkohol, och många privatfester äger rum, detta trots att alkohol är mer förbjudet än Cannabis.. (vet inte om det är mer enligt lagen, men att det är mer accepterat över lag har jag fått många källor på)