Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-06, 14:59
  #97
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximus774
Hur funkar det med båsen där på LSD, måste man gå förbi nån disk och typ ”hyra” först eller går man direkt dit utan att behöva snacka med nån där inne? Och hur privat är egentligen dessa bås, är det ett rum med stängd dörr eller typ som på offentliga toaletter där man både kan se under o över och även höra grannen?

Känns lite sådär att ta en tjej till dom där båsen men vad vet jag, kanske funkar..

Har ju ingen tillgång till bil och vill inte heller hyra så då återstår båsen eller att ta med tjejen upp på hotelrummet. Funderar på Aldea på Bulowstrasse eftersom det ligger så nära till allt och har ju bra priser också. Nån som bott där nyligen och vet ifall hotellet är ”girl friendly” och om det är lugnt att ta med en tjej upp på rummet utan att personalen börjar nojja? Haha

Sen en annan fråga, har tjejerna gummi med sig eller står man för det själv?

Bott på Aldea ett par ggr, receptionen är öppen dygnet runt och nyckeln måste lämnas/hämtas när man går ut. Skulle nog funka att ha med ngn. Jag har kört bil all ggr och tagit med tjejen den vägen från garaget i källaren.
Citera
2018-08-07, 00:39
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximus774
Har ju ingen tillgång till bil och vill inte heller hyra så då återstår båsen eller att ta med tjejen upp på hotelrummet. Funderar på Aldea på Bulowstrasse eftersom det ligger så nära till allt och har ju bra priser också. Nån som bott där nyligen och vet ifall hotellet är ”girl friendly” och om det är lugnt att ta med en tjej upp på rummet utan att personalen börjar nojja? Haha

Sen en annan fråga, har tjejerna gummi med sig eller står man för det själv?
Boka ett rum på Pension Puschkin istället, det stället har ingen reception. Det finns övervakningskameror där, men sköter du det snyggt ska det inte vara några problem. Tjejerna har gummi.
Citera
2018-08-07, 20:10
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laterhgo
Boka ett rum på Pension Puschkin istället, det stället har ingen reception. Det finns övervakningskameror där, men sköter du det snyggt ska det inte vara några problem. Tjejerna har gummi.

Tack för tips, bokade detta och fick ett bekräftelsemail skickat till mig där det står en 4 siffrig pin kod. Är det denna man använder för att komma in i porten? Hur öppnar/låser man om sitt eget rum?

Möter någon upp vid ankomst eller sköter man allt själv?

Annars verkar det smidigt med receptionslös boende om man vill ta med en tjej upp på rummet. Lär väl bokstavligen ha dom utanför fönstret misstänker jag haha
Citera
2018-08-07, 22:50
  #100
Medlem
Leibachs avatar
Det är precis ”mitt i smeten” när det gäller gatuhoror i Berlin. Brukar stå en del på precis den biten av Bülowstraße, en del på Frobenstraße runt hörnan (enkelriktad gata/ingen fordonstrafik på en bit av den) upp mot Kurfürstenstraße och framförallt på Kurfürstenstraße bakom hotellets kvarter. Så du har de bästa hororna på 0-5 minuters gångväg

Pin-koden kan vara till att checka in dig själv på plats, så får du nyckel/keycard till rummet då. Ibland, typ på Trivago/Hotels.com/Booking.com mfl, får man en Pin-kod när man bokar för att kunna gå in på sin bokning och ändra mm online.

Ha det så kul!
Citera
2018-08-08, 00:56
  #101
Medlem
var i berlin i juli bodde på aldea de har bytt ut låsen till kort, beställer du ett dubbelrum så är det inga problem att ta med gäster upp
Citera
2018-08-08, 08:54
  #102
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barebackcreampie
var i berlin i juli bodde på aldea de har bytt ut låsen till kort, beställer du ett dubbelrum så är det inga problem att ta med gäster upp

Bra att veta, har inte varit där sen 2016
Citera
2018-12-22, 20:11
  #103
Medlem
Hej
Går det att ta med en prostituerad på sitt rum också på sådär "normala" mellanklass hotel?
Citera
2019-01-03, 00:27
  #104
Medlem
Har varit i Berlin i några dagar och gick ett par turer runt Kurfürstenstrasse.
Såvitt jag kunde se var där flest tjejer där på eftermiddagen den 31, 6 eller 7 stycken. På nyårsdagen den 1 januari såg jag bara en.
Så en tjej som tog en kille med sig in i en entré precis vid gatan, finns där rum där som går att benytta?
Citera
2019-04-02, 12:28
  #105
Medlem
ForEverBorussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergstrom10
Har varit i Berlin i några dagar och gick ett par turer runt Kurfürstenstrasse.
Sorry Folk
Kudam är alla sista vad skulle man besöker,,flera junkis alkoholiker,bara äkligt !!!
Citera
2019-04-04, 13:09
  #106
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForEverBorussia
Sorry Folk
Kudam är alla sista vad skulle man besöker,,flera junkis alkoholiker,bara äkligt !!!
Ku'damm är mest affärer och restauranger. Tror du rört till det lite....
Citera
2019-04-04, 20:08
  #107
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Ku'damm är mest affärer och restauranger. Tror du rört till det lite....
Mest, men inte bara. Du har väl varit på Karlsruherstrasse 7..

Eller Ringbahnstrasse 1 ?
Citera
2019-04-05, 01:44
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Du har väl varit på Karlsruherstrasse 7..

Eller Ringbahnstrasse 1 ?

Vad finns på de adresserna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback