Citat:
Ursprungligen postat av varning
vad är motargumenten?

Vad jag tror skulle hända (och jag är en total drogliberal) är att till en början, om alla droger skulle legaliseras, skulle vi se en ökande kurva av dödsfall och missbruk, kanske ökade bilolyckor och mer pengar till omvårdnad av missbrukare, MEN, till slut efter ett tag så skulle nog folket lära sig ta ansvar, lära sig hantera och kanske bilda en egen uppfattning om vad de vill göra med sina kroppar under sin egna "fria" tid. Vi måste kanske börja sänka straffen för drogbrott. Varför ska jag straffas hårdare för att jag säljer cannabis än om jag slår ihjäl min mor med en hammare? För inte så länge sedan var alkoholen förbjuden och det dracks mer än någonsin. Som Sandmeyer säger så tror staten att vi invånare är totala idioter utan någon som helst förmåga att tänka själva. Danmark har ju enligt vad jag hört inga problem med 15-åringar som super och slåss(kanske bara inte finns siffror då vuxna är blinda) och Holland tex verkar ju inte ha något större problem med missbruk och kan lägga pengarna på andra saker.