• 1
  • 2
2005-06-25, 14:04
Medlem
SvaMp_s avatar
Tja, tnkte hra om internetradio lite, vilka lyssnar ni mest p?

Min frmsta r radio7: http://p80-1.radioseven.se:8500/ , de spelar pop, trance, eurodance mm
ocks lyssnar jag en hel del p digitally imported (di.fm) , fr er som inte vet s har de flera stationer med elektronisk musik, trance, dance etc

S vilka r era favoriter?
Citera
2005-06-25, 16:26
Medlem
dIRe_s avatar
P online radio lyssnar jag mest p chillmusik: "Delicious Lo-Fi Lounge" "Utopia Vibes" och "Sirens of Song". Alla finns p www.live365.com
Citera
2005-06-25, 18:58
Medlem
storytellers avatar
Gillar inte Radioseven och snt srskilt bra... Mest en massa mainstream-tjafs och s.k "trance" med vilket de menar r tre och en halv minuter lnga euro-historier som fr en att vilja kasta upp middagen. Jag gillar verkligen trance, men inte euro.

Trffade frresten en av killarna som brukar spela dr igr, var dock inte p ngot provokations-humr.

www.di.fm r som tidigare nmnts vldigt bra om man gillar olika typer av elektronisk musik, srskilt deras hrliga live-spelningar som man fr hra rtt ofta.
Citera
2005-06-26, 07:38
Medlem
fnuskes avatar
Gillade faktiskt min egna metal/rock/alternative radio jag krde fr tv r sen med olika teman ihop med ngra polare. Gav upp nr killen som stod fr servrarna flyttade. Synd fr det var verkligt roligt att sitta och spela.

Har inte hittat ngon radio som fallit mig i smaken sen dess, det r antingen fr extremt (grim och true i skogen med Oyvind Dyngrepes black metal timme med enmansprojekt frn Polen inspelade p en telefonsvarare) eller fr radiovnligt med massa hiskelig emo-influerat som "Funeral For a Friend" och dylikt. Kom grna med tips ni som lyssnar p metal om ni har nn bra station jag kanske borde lyssna in mig p, grna sdan dr man ser artist - ltnamn.
Citera
2005-06-26, 08:08
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
NRP (National Public Radio). Den kanal som P1 borde vara.
Citera
2005-06-26, 11:37
Medlem
www.spraydio.se

Mycket olika musikstilar att vlja p.
Citera
2005-06-26, 12:05
Medlem
spooky74s avatar
www.accuradio.com
Citera
2005-06-26, 12:07
Medlem
TuXIs avatar
Ngon som har en lista p massa bra radioar p internet, grna med lnken till lyssningen s man kan lgga in i winamp. Orkar inte ha nt fjolligt fnster ppet, som p SPRAYdio. Grna radioarna mix megapol och andra svenska...
Citera
2005-06-26, 13:09
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
P online radio lyssnar jag mest p chillmusik: "Delicious Lo-Fi Lounge" "Utopia Vibes" och "Sirens of Song". Alla finns p www.live365.com

ven jag lyssnar ibland p Delicious nr jag r p humr. Annars blir det mest kanaler typ "Aural Pressure" eller metal-kanaler - allt p www.live365 d.
Citera
2005-06-26, 13:27
Medlem
-jOE!s avatar
P3 Street

www.sr.se
Citera
2005-06-26, 13:33
Medlem
Lskigs avatar
http://www.gothmetal.net/radio/ r nog den enda jag brukar lyssna p...
Citera
2005-06-26, 13:56
Medlem
Agent Coopers avatar
Gillar berlords egna kanal. Riktigt bra blandning!!! Vet inte om den finns lngre dock?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in