Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-28, 16:44
Medlem
Dem senaste dagarna har jag tänkt på att inte finnas.. att det vore skönare om man bara kunde försvinna.

Jag vill inte dö eller så.. men vad fan gör man för att komma bort från tanken? Någon mer som gått med sådana tankar och kan ge förslag på vad som man kan göra för att gå vidare med en liten ljusare syn på livet?
Citera
2013-08-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mecros
Dem senaste dagarna har jag tänkt på att inte finnas.. att det vore skönare om man bara kunde försvinna.

Jag vill inte dö eller så.. men vad fan gör man för att komma bort från tanken? Någon mer som gått med sådana tankar och kan ge förslag på vad som man kan göra för att gå vidare med en liten ljusare syn på livet?

Du går ut och lever livet, sitt inte inne och tyck synd om dig själv - AGERA
Citera
2013-08-28, 16:56
Medlem
stelapinnens avatar
Försök umgås med någon du håller av, undvik även att vara ensam för mycket.
Om du känner att det blir värre kontakta vården eller liknande då.
Citera
2013-08-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle

Hur lever man livet då? är det att umgås med vänner? gå ut o gå? jobba? spelar ingen roll. tycker så synd om mig ändå ju. provat det mesta för att komma på andra tankar....
Citera
2013-08-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Försök umgås med någon du håller av, undvik även att vara ensam för mycket.
Om du känner att det blir värre kontakta vården eller liknande då.
¨
mina närmsta vänner har barn så passar inte alltid att umgås när det behövs. Har kontakt med vården. står på vänte lista. Just nu är det skönast att vara ensam. det som är så dåligt.
Citera
2013-08-28, 17:01
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Hur lever man livet då? är det att umgås med vänner? gå ut o gå? jobba? spelar ingen roll. tycker så synd om mig ändå ju. provat det mesta för att komma på andra tankar....

Du kanske behöver träffa någon inom vården? Prova med att gå till vårdcentralen. Du kanske behöver professionell hjälp för att ta dig an dina frågor?
Citera
2013-08-28, 17:29
Medlem
Citat:

Har du några intressen så avancera dem, gå ut och praktisera dem, gör dem med vänner. Om du har några konkreta exempel på saker du gillar att göra hjälper jag dig jättegärna vidare med idéer
Citera
2013-08-28, 17:52
Medlem
Heroinepupilss avatar
varför vill du dö? är du stressad , mkt tankar? stäng av telefon och facebook o andra saker som folk kan nå dig på ett par dagar o ta de lugnt gå promenader se filmer och gör sånt du känner du mår bra av själv ett tag sen kommer du fastna i de ett par dar sen kommer du känna att du vill ut till familjen o vänner
Citera
2013-08-28, 18:31
Medlem
BatmanLigists avatar
Vet hur det där är. Folk kan komma med tips som "var med kompisar, gå ut och ta en promenad, plocka lite blommor", men känslan av meningslöshet är inget man kan förstå sig på eller ha ett svar på om man inte haft den känslan själv (knappt då har man ju svar).

Jag tycker att du ska söka hjälp på psykiatrin. Hur länge har det här pågått? Det kan vara svårt att få vård där, men jag tycker att du ska sträva efter att få medicinering som kan få tankarna att släppa. Jag är själv bipolär, men har en helt otroligt bra medicin som gör att sjukdomen inte alls ställer till problem för mig i vardagen längre. Tankarna kan komma ibland, men stanna vid att vara just tankar och inte planeringar eller händelser.
Citera
2013-08-28, 19:52
Medlem
Citat:
Egentligen vill du inte dö, du vill bara att andra skall tycka synd om stackars dig.
Sök en uppgift, din mission i detta liv. Det bästa sättet att komma bort från tankarna om döden är att bli nyttig för andra. Hjälpa de som behöver hjälp. Då kommer du att genast uppleva, att livet har en mening. Det finns så jättemånga som kan behöva din hjälp!
Citera
2013-08-28, 22:07
Medlem
rochsteins avatar
Ölen talade...
Senast redigerad av rochstein 2013-08-28 kl. 22:34.
Citera
2013-08-28, 22:17
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle

Ja, för så enkelt är det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera