Citat:
Ursprungligen postat av
R.R
....... Jag är givetvis inte helt objektiv men jag har själv en Trend och det tycker jag är ett bra exempel på en smartphone som är väldigt överkomlig prismässigt samtidigt som den presterar ok. Vad jag uppoffrar gentemot en dyrare lur är möjligheten att spela tyngre spel, att den enstaka gånger kan vara lite trög samt att kameran är sämre. Allt annat gör den lika bra som valfri Iphone, Samsung eller smartphone av annat märke. .......
Ja alla har olika proriteringar och åsikter. Jag har läst många kommentarer om att Trend och är helt värdelös, seg och oandvändbar men du har en och är nöjd. Som sagt allt beror på vad man behöver, förväntar sig i förhållande till vad man vill betala.
Har man en kompis som har en Samsung Galaxy Note 3 och sen själv köper en Galaxy Pocket för 400 kr borde man ju inse att den inte kommer att prestera lika bra som en minst 10 ggr dyrare telefon. Men vill man bara ha en telefon som klarar mycket av det som kännetecknar en smartphone så klarar ju dessa billiga för det mesta det även om det kanske går lite segare och skärmen inte är lika känslig.
Som sagt det finns alltid de som säger att saker som många är nöjda med är helt värdelösa och i princip oanvändbara oavsett om det gäller telefoner, TV-apparater - bilstereo eller vad man nu vill jämföra.
Sen är det väl ofta så att de som har ett lite större intresse för t ex mobiltelefoner är de som "hänger" på sådana här forum och de som är huvudkonsumenterna i de lägre prissegmenten handlar bara utan att diskutera sitt köp på nåt nätforum.
Det tråkiga är väl att råkar de leta sig in på nåt forum för att fråga så dissas det mesta utom de allra nyaste toppmodellerna och nån sån var kanske frågeställaren inte alls intresserad av eller har möjlighet att köpa.
Vi har allt från telefoner för 295 kr (Samsung Galaxy Gio och Sony Xperia Tipo) till Xperia S, V, Galaxy Note 2 och iPhone 5 + några till här hemma. Så vi har en del att jämföra mellan. Och alla fungerar faktiskt OK men naturligtvis skiljer det en hel del i själva användarupplevelsen mellan dem.