2013-08-28, 15:40
Medlem
PaulSmiths avatar
Väldigt många som är skadeglada och har synpunkter på internaten som de inte har en aning om annat än vad de läst i aftonbladet.
Citera
2013-08-28, 15:43
Moderator
v50s avatar
Är det här ett sätt för björklund att försöka ta några poäng i skolfrågan måntro?

Undra hur de övriga eleverna ser på dessa personer som låg bakom misshandeln / nollningen av de två elever som vart brända med strykjärn, de lär knappast vara allt för uppskattade nu när hela skolan slås igen i x antal månader eller rent av längre.
Citera
2013-08-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Förskingraren från Röda Korset J*han *f D*nner var år 2009 och föreläste på Lundsbergs skola på temat de mjuka värdena som etik och moral. Arrangörer var föräldraföreningen.

Måste vart en dålig föreläsning
Citera
2013-08-28, 15:47
Medlem
dansunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Givetvis är det ett politiskt beslut. Mobbning, trakasserier och liknande förekommer på många skolor runt om i landet. Ibland är det organiserat av hela årskurser, ibland av klasser och allt som oftast av enskilda elever... Med samma logik som Skolverket använder nu bör väl 70% av landets skolor stängas ned...

Skillnaden är att den mobbade eleven kommer hem till en förhoppningsvis stödjande förälder som kan bedöma om det handlar om mobbning, misshandel, trakasserier eller bara vanligt tjafs..
Citera
2013-08-28, 15:48
Medlem
Men Herre Gud! Hoppas polisen är beredd på alla limousiner och deras privatchafförer som kommer att trängas på vägarna upp mot Lundsberg nu!
Citera
2013-08-28, 15:51
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulSmith
Väldigt många som är skadeglada och har synpunkter på internaten som de inte har en aning om annat än vad de läst i aftonbladet.

Det har du nog rätt i. Men vill man ha fakta i fallet kan man läsa här:

http://www.skolinspektionen.se/sv/Beslut-och-rapporter/

Så i sak, har de som klagar på skolan rätt!
Citera
2013-08-28, 15:51
Medlem
Rumles avatar
På min ära!
Hade varit kul att veta vilka familjer barnen kommer ifrån som fick bägaren att rinna över.
Citera
2013-08-28, 15:52
Medlem
sanchoos avatar
Bra val att stänga skolan. Barnen blir misshandlade och varken föräldrarna eller lärarna bryr sig inte. Klart att någon måste hända
Citera
2013-08-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jag vet inte hur det står till med läsförståelsen hos dig, men jag får väl vara lite tydligare.

Kan du citera ett exempel på där jag tillskriver alla muslimer en egenskap. Inte länka en tråd, utan citera!!!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Citat
Citaten står i tråden, min vän. Jag har även svarat på dem.
Citera
2013-08-28, 15:53
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansund
Skillnaden är att den mobbade eleven kommer hem till en förhoppningsvis stödjande förälder som kan bedöma om det handlar om mobbning, misshandel, trakasserier eller bara vanligt tjafs..

Du uttryckte det jag tänker... precis så! Internatelever är mycket utsatta, eftersom missförhållanden inte får komma ut, det tycker varken rektor, förövare eller klasskompisar. Ensamt, ensamt.
Citera
2013-08-28, 15:53
Bannlyst
Lugna ner er nu era dårar.
3:30 in:
http://www.svtplay.se/klipp/1421690/...atta-sig-sjalv
De är igång igen nästa vecka.
Citera
2013-08-28, 15:55
Medlem
De personer som gått ut i media är ofta "problembarn" som sätts på Lundsberg för att de behöver en tryggare tillvaro. Dessa personers terminsavgifter betalas av skattebetalare och inte dem själva. Inte konstigt på något sätt att dessa personer har svårt att acklimatisera sig då de är först och främst är "problembarn" och för det andra ofta kommer från en helt annan miljö än de andra eleverna på skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in