Ok, kanske konstigaste frågan någonsin, men ändå något jag stör mig på. Titt som tätt så gör dom reklam för försvarsmakten på radio, och varje gång jag hör den så tänker jag, va fan menar dom med "det är mycket nu"??? Det dom säger är ungefär att det händer något, typ översvämning i skåne och att vi som lyssnar istället börjar tänka på något helt annat och inte bryr oss. Sedan säger någon "Det är mycket nu, men om du vill göra skillnad på riktigt, ansök till försvarsmakten blablabla".
Menar dom att det händer mycket i världen, eller att det händer mycket vardagliga saker i våra liv, typ att vi är upptagna?
Det finns ett youtube klipp med typ samma reklam, skillnaden är att det står "Det är mycket nu" istället för att dom som på radio säger "det är mycket nu".
https://www.youtube.com/watch?v=m7T4FIEvBz4
Någon som fattar vad dom menar med att det är mycket nu? Eftersom det är "Det är mycket nu,
MEN om du vill göra skillnad, ansök till försvaret." så borde dom väl mena att vi ska uppfatta det som att "Vi vet att ni är upptagna, men ta er tid att göra skillnad". Eller?????