• 1
  • 2
2013-08-30, 00:06
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
KIA byggde väl inte ens bilar 1988. Men om dom hade gjort det så har du säkert rätt i att värmekranarna säkerligen varit totalt usla.

De började ju med att licenstillverka Mazda-bilar. Ska du köra den jämförelsen bör du ju då titta efter hur många 25 år gamla Mazda respektive Volvo som fortfarande rullar runt om i världen. En jämförelse som Mazda naturligtvis vinner överlägset.

Även om de INTE gjorde bilar -88,så borde de ju rimligtvis ha en värmekran av något slag..kostnad för kran+byte var det jag menade..

Men,hmm,OK..
På"Blocket" finns drygt 6000 bilar äldre än -88..

Av dessa är runt 40st Mazda..och runt 1000st Volvo..

Vad de kör i "Långtbortistan" är ju kanske inte så relevant,då det blir dyrt att åka dit för delar/service,eller?

MEN därmed säger jag inte att en lika gammal Mazda är svårare/dyrare att reparera än en Volvo.

Men visst! Rekommendera en äldre Mazda då!
(även JAG skulle ta till mig av det tipset,för det är inte säkert att jag kommer nöja mig med min "fulförti" i all evighet! )

Ska vi dra det till sin spets,så finns det ju en jävla massa flugor i världen,de äter skit!
"7 billions flye's can't be wrong! Eat shit!"
Senast redigerad av orvaren 2013-08-30 kl. 00:20.
Citera
2013-08-30, 00:16
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Han måste ju nämna att han kör en 745 GLE årsmodell 1988 i alla trådar han skriver i. Alltid finns det någon grej i varje tråd som man kan knyta till Volvon.

Mja,är det ett fordon? Ja.

Transporterar det röven dit man vill? Ja.

Är den dyr att äga/svår att laga/stöldbegärlig? Nej.

Är den snygg/snabb/ömtålig/bränslesnål? Nej.

Men visst! Jag kan ju mörka vad jag har och göra mitt bästa för att lura på folk en Rover,eller en Trabant istället!
(Byt gärna ut dessa två exempel mot annat lämpligt skräp,kanske en peugot årsm. -88 eller äldre! Fanns visst EN idag på blocket,att det finns 300000 e.d i t.ex Uganda,är ju ganska ointressant,då importen därifrån skulle bli "jobbig",med att t.ex kolla bilens skick innan man åker ner..Eller att åka till vad? Japan? för att ta hem en gammal Mazda?)
Citera
2013-08-30, 00:46
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Men,hmm,OK..
På"Blocket" finns drygt 6000 bilar äldre än -88..

Av dessa är runt 40st Mazda..och runt 1000st Volvo..

Vad de kör i "Långtbortistan" är ju kanske inte så relevant,då det blir dyrt att åka dit för delar/service,eller?

Det är alltså jävligt många fler som vill bli av med sin kassa Volvo än sina Mazda.

Skämt åsido så är ju dom där 1000st Volvo-bilarna rena rariteter i resten av världen. För det är ju ofta just bla gamla Mazda som körs i Långtbortistan, varav många är exporterade från just Sverige.

Citat:
Ska vi dra det till sin spets,så finns det ju en jävla massa flugor i världen,de äter skit!
"7 billions flye's can't be wrong! Eat shit!"

Det har sålts en jävla massa Volvo i Sverige genom åren ja. Överlägset mest sålda märket varenda år. Finns mycket flugor som äter skit i Sverige också.

Citat:
Ursprungligen postat av orvaren

Men visst! Jag kan ju mörka vad jag har och göra mitt bästa för att lura på folk en Rover,eller en Trabant istället!
(Byt gärna ut dessa två exempel mot annat lämpligt skräp,kanske en peugot årsm. -88 eller äldre! Fanns visst EN idag på blocket,att det finns 300000 e.d i t.ex Uganda,är ju ganska ointressant,då importen därifrån skulle bli "jobbig",med att t.ex kolla bilens skick innan man åker ner..Eller att åka till vad? Japan? för att ta hem en gammal Mazda?)

Varenda tråd kommer ju sluta i den eviga diskussionen om Volvo 140/240/740 eller Peugeot 404/504/505 var bäst. Detta oavsett om TS ber om köpråd för kombibil, småbil, terrängbil, moped, trädgårdsmöbler, bröllopsklänning eller cannabis.

Just Uganda som du tar upp är slutdestinationen för mycket gamla minibussar, dvs det som någon frågade om i en annan tråd. Googla tex "Kampala traffic jam" så ser du vart alla gamla minibussar tagit vägen.

Annars har ju både Peugeot & Mazda också varit väldigt populära för export just för att de har ett rykte om slitstyrka & tillförlitlighet. I Peugeots fall främst slitstyrka & i Mazdas fall främst tillförlitlighet.

Vafan handlade tråden nu om? KIA? Vad är det för bil?
Citera
2013-08-31, 13:59
Citat:
Ursprungligen postat av urpas
Men för helvetet köp inge SAAB du kan ju bara titta vilka bilar som brukar stå efter vägen med något fel av 10 så är 7 SAAB.

Så fan heller! Inte nu längre.Den tronen har övertagits av VW koncernen
Citera
2023-11-06, 15:28
Medlem
volvo 240s avatar
Kia Magentis är faktiskt en bil jag fkatiskt skulle kunna tänka mig. En 2005-2006 då de är riktigt snygga faktiskt. Men att få tag i en väl bevarad kanske är svårt. Hur de klarat rosten har jag ju ingen aning om då jag ju inte längre ser men fortf har ett stort bilintresse. Så kan denna vara ett alternativ mot tex en maxutrustad Camry generationen so kom 1998? Även Magentisen ska ju vara maxutrustad såklart. Finns inget finare än en lyxig maxutrustad sedan. En av de sista snygga var väl Ford Crown Victoria/Mercury Grand Marquis/Lincoln Town car då denna hängde med till 2011. V8 och bakhjulsdriven och riktigt snygg framförallt Forden och Mercuryn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in