Citat:
Ursprungligen postat av
Septimum
En sak som händer mig då och då, speciellt med en kollega på jobbet, ganska ofta är följande:
Det är jag och han och någon kvinnlig kund i konversation, eller det kan räcka med att det är någon tjej i närheten som han vill impa på. Då kommer han med ett "skämt" på min bekostnad för att framhäva sig själv och trycka ner mig. Saken är den att han blir grinig och defensiv om man försöker skämta tillbaka, vilket skapar en dålig stämning som förstör hela den eventuellt positiva situationen mellan mig och kvinnan för att hon blir typ rädd/illa till mods. Jag brukar försöka ignorera det han säger och kanske krysta fram ett "hehe" för att det inte ska bli dålig stämning på plats.
Men inombords vill jag fan slå sönder fanskapet för att han så uppenbarligen använder en härskarteknik mot mig och försöker att förstöra min livskvalitet. Jag är mycket snyggare än honom och han har inte en snöbolls chans i helvetet på någon tjej nästan över huvud taget så det känns som att han gör sådär bara för att få mig ur rytm och göra mig irriterad vilket han lyckas ganska bra med.
Hur hanterar ni en sån situation? Och ja jag letar redan nytt jobb (av många anledningar), men det är ju inte helt ovanligt med såna där personer och situationer. Sen undrar jag om jag framstår som svag i tjejens ögon om jag inte försöker att tvåla till honom? Jag tycker bara att det känns så jävla barnsligt att ge sig in i en "driva med den andra killen för att framstå som häftig i tjejens ögon"-match.
Var med om något liknande i skolan, då körde jag något i stil med vad -vaas- gör.
Låt mig ge dig ett exempel:
Satt och snackade med en snygg tjej i skolan (3e året i gymnasiet, obs detta var 3-4 år sedan)
En ful men populär kille kommer och börjar snacka om hur dum jag var som låg med *hon* eller när jag ska göra omprov i matten, och "hur kunde du faila de provet, lol" osv.
Jag brukade säga till tjejen: "det är så jävla störigt när loosers kommer och tror dom e roliga", säger man det på rätt sätt får man henne att skratta, medans killen som stör börjar typ "hehe, shit va du ägde mig, NOT" medans han oftast stack. Voila, ohyran borta.