• 1
  • 2
2013-08-27, 18:55
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Mår du bra och vill utforska världen så föreslår jag som de andra har nämnt, psykedeliska. Finns inget som kan beskriva hur underbart det är, det är äckligt mäktigt psykiskt men även fysiskt (om man inte snear).

Mår du sämre föreslår jag opiater. Tramadol är en "lätt" opioid som fungerar ungefär som en SSRI medicin, det ökar alltså de ämnen som olika centralstimulantia ökar (serotonin). Många däremot som klagar på att Tramadol är värdelöst. En varning dock, om du provar opisar så är risken att du kommer alltid veta hur underbart man kan må av det, och ha ett sug hela livet ut.

Lyrica kan fungera som mood-changer. Det funkar bra om man har ångest, folk med GAD speciellt, för vissa. Annars benso som tar bort ångest men även fungerar att avbryta en tripp (psykedeliska droger).

Sedan grönt och brunt blandat med t.ex tramadol eller andra opisar, men inte för mycket då det kan ta bort känslan av opis-rus.

Finns mycket att välja bland beroende på vad man vill uppnå. Läs på och vet hur det fungerar och hur det kan påverka dig både fysiskt och psykiskt men även positivt och negativt.
Jag är definitivt inte ut efter någon drog att fortsätta ta för att må bra. Men visst skulle det vara intressant att få känna sig riktigt bra ett kort tag.
Citera
2013-08-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
Jag är definitivt inte ut efter någon drog att fortsätta ta för att må bra. Men visst skulle det vara intressant att få känna sig riktigt bra ett kort tag.

De droger jag föreslog ger effekt på direkten, alltså behöver du inte fortsätta ta drogerna för att må bra utan bara använda vid enstaka fall.
Citera
2013-08-27, 19:49
Medlem
Heroinepupilss avatar
Mxe.
Citera
2013-08-27, 20:37
Medlem
KrookiKrumbless avatar
Citat:
Kan du förklara exakt vad som kan hända? Av det lilla jag läst hittils fick jag uppfattningen att MDMA nästa bara kunde ge positiva känslor. Fel? Om man inte tar så mycket då.
Under ruset ja! Men saken är ju att drogen rätt och slätt drar igång ett så att säga avstängt känsloliv. Förstår du? Och ett avstängt känsloliv beror väl oftast på, såvitt jag vet, på att man bär på väldigt många väl undangömda negativa känslor.
Citera
2013-08-27, 21:10
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrookiKrumbles
Under ruset ja! Men saken är ju att drogen rätt och slätt drar igång ett så att säga avstängt känsloliv. Förstår du? Och ett avstängt känsloliv beror väl oftast på, såvitt jag vet, på att man bär på väldigt många väl undangömda negativa känslor.
Kanske kan vara bra? Vädra lite.
Citera
2013-08-27, 23:07
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Efter att ha skummat igenom tråden som du länkar till i din signatur avråder jag dig från att testa någon drog överhuvudtaget. Att använda droger när man mår dåligt är aldrig bra eftersom risken är stor att utveckla ett beroende. Dessutom rör droganvändning alltid om i känslolivet. Det är bättre att du försöker lösa dina problem än att du försöker fly ifrån dem tillfälligt.

Två droggrupper som jag avråder dig extra mycket ifrån, p.g.a. att du tycks tvivla över om du vill fortsätta att leva eller ej, är psykedeliska- och centralstimulerande droger. När de kommer till psykedelikerna är risken att du snear och gör något dumt mot dig själv uppenbar. När det gäller centralsimulanterna kommer du att få en fruktansvärd ångest på avtändningen. När det gäller MDMA, som många här har rekommenderat, är det dessutom vanligt att man känner en stark ångest under upcommen.
Citera
2013-08-27, 23:14
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Nu känner jag mig som en riktig moralkärring, men jag skulle vilja instämma med dem som råder dig att inte testa något.

Jag hade själv en period då jag mådde riktigt dåligt, och då började jag med opioder.
"Jag ska bara ta en gång i veckan, på helgerna, så att jag kan känna mig glad lite då och då." tänkte jag. Men nej, självklart så ville jag kunna må så hela tiden, så det blev bara oftare och oftare.
Det är MYCKET lättare hänt än man tror, speciellt om man mår dåligt. Även om du kommer in med inställningen att du bara ska testa en gång så är sannolikheten stor att du kommer lockas tillbaka trots allt.
Citera
2013-08-27, 23:53
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Kan du förklara exakt vad som kan hända? Av det lilla jag läst hittils fick jag uppfattningen att MDMA nästa bara kunde ge positiva känslor. Fel? Om man inte tar så mycket då.

Det går att snea på MDMA under ruset också. Nämligen haft en kompis som gjorde det på riktigt bra MDMA. Medan vi hade det riktigt bra så hade han bara ångest.
Citera
2013-08-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Nu känner jag mig som en riktig moralkärring, men jag skulle vilja instämma med dem som råder dig att inte testa något.

Jag hade själv en period då jag mådde riktigt dåligt, och då började jag med opioder.
"Jag ska bara ta en gång i veckan, på helgerna, så att jag kan känna mig glad lite då och då." tänkte jag. Men nej, självklart så ville jag kunna må så hela tiden, så det blev bara oftare och oftare.
Det är MYCKET lättare hänt än man tror, speciellt om man mår dåligt. Även om du kommer in med inställningen att du bara ska testa en gång så är sannolikheten stor att du kommer lockas tillbaka trots allt.

För mig var det tvärtom. När jag mådde som värst och hade självmordstankar dagligen (hade i princip bestämt mig och var inte längre rädd att göra det efter 10 år med depression och ångest från ungdomen, var drygt 10 år) så hjälpte droger mig att ta mig ur det hela. Det fick mig att orka / våga söka hjälp, förändrade saker i mitt liv och började plugga högskolor med mera. Började träffa vänner som man kände över nätet då man hade i princip inga vänner att umgås med annars. Detta var dock inte planerat men tack vare drogerna så gav det mig orken att vilja må bra vanligt och få ett ordentligt fungerande liv.

Frågan är vad man vill göra, missbruka och skita i resten eller försöka förändra sig under rusets gång, t.ex att boka tid för psykolog (även om psykiatrin här i Sverige är för det mesta värdelös). Ingen kan göra det åt dig och det är bara dumt att vänta på att något ska förändras, för det gör det inte.
Citera
2013-08-28, 16:35
Medlem
Efter att ha läst din presentation och dina inlägg i tråden: Med den inställningen skulle jag inte råda dig att testa någonting, alls.

Men om du läser lite böcker och texter om LSD och psilocybin (magiska svampar) och ger det ordentligt med tid och förberedelse och tänker på set & setting så eventuellt det. Ta din tid att researcha och förbereda dig ordentligt. Håll dig undan från opiater, stimulanter och annat tyngre.
Citera
2013-08-28, 20:40
Medlem
bdbdbdbds avatar
Jag vill helst av allt testa hallucinogener, men osäker om mitt psyke klarar det, var alltid den som blev mest påverkad och inåtvänd när det testats, men var länge sen sist.

Vill komma in på djupet om nån förstår.

Då var utbudet lite annat också, men är mer eller mindre deprimerad nu, toppskick sist jag testa + nu är det benso konstant och det ska tydligen inte passa så bra...? (SSRI+SSNI också , men förtillfället har jag slutat med det sen länge)
Citera
2013-08-28, 20:46
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Efter att ha skummat igenom tråden som du länkar till i din signatur avråder jag dig från att testa någon drog överhuvudtaget. Att använda droger när man mår dåligt är aldrig bra eftersom risken är stor att utveckla ett beroende. Dessutom rör droganvändning alltid om i känslolivet. Det är bättre att du försöker lösa dina problem än att du försöker fly ifrån dem tillfälligt.

Två droggrupper som jag avråder dig extra mycket ifrån, p.g.a. att du tycks tvivla över om du vill fortsätta att leva eller ej, är psykedeliska- och centralstimulerande droger. När de kommer till psykedelikerna är risken att du snear och gör något dumt mot dig själv uppenbar. När det gäller centralsimulanterna kommer du att få en fruktansvärd ångest på avtändningen. När det gäller MDMA, som många här har rekommenderat, är det dessutom vanligt att man känner en stark ångest under upcommen.
Men jag vill inte fly från något. Jag vill bara prova lite droger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in