2013-08-27, 16:53
Medlem
Citat:
I går firade rapparen Petter 15 år som artist. Det firade han med en exklusiv konsert på Tyrol i Stockholm där han framförde sitt debutalbum ”Mitt sjätte sinne”.
I samband med det har rapparen Ken Ring gått till attack mot Petter på Instagram där han skriver:

”Om Petters jubileum. Jag är inte där för jag vill inte vara där och supporta han. Jag har spelat gratis för han i över tio år och det räcker. Han kan ha sitt jubileum. Men att jag inte är tillgänglig så att Stor skulle ersätta etc. Det är lögn. Petter kontaktade mig. Och då sa jag att det finns mycket jag tycker vi har att reda ut innan vi ställer oss på scen tillsammans. Och det står jag för. För han har utnyttjat hela rapsverige för sin egen framgång. Och jag är den enda som vågar säga det. Resten är för upptagna med att slicka hans arsle för sin egen framgång. Men jag behöver inte han. Klarar mig bra i alla fall. Jävla fucking jude. Yalla nu vet ni. Peace.”
Citat:
På twitter skriver Ken Ring: ”För att klargöra en sak om mitt inlägg. När jag säger jude, då betyder det snål. Inte folket.”
http://touch.metro.se/noje/ken-ring-...!DaSK8w6LXP3V/
Citat:
"Jag tänker inte gå in på att kommentera vad Ken skriver gällande mig. Däremot kan jag vara extremt tydlig med att jag totalt fördömer alla typer av rasistiska och antisemitiska uttalanden.", skriver han i ett mejl till Metro.

Min fråga är om Ken Ring kan bli polisanmäld och eventuellt dömd för hatbrott?
Citera
2013-08-27, 16:57
Bannlyst
Jag slutade läsa efter några meningar då han skriver så förbannat rörigt.

Och nej, han kan inte bli dömd för hatbrott då han är invandrare och har frikort av någon anledning.
Citera
2013-08-27, 17:25
Medlem
tolchockers avatar
Men Ken då

Man förstår vad han menar, men det är riktigt pinsamt sätt att uttrycka sig på,
speciellt när man är in the spotlight..

Dock lär de bli jääääkligt intressant att se hur reaktionerna blir då han är svart
Citera
2013-08-27, 17:40
Bannlyst
Tror ni det är pengar inblandat?

Om jag inte missminner mig helt så uttalade sig Ken om Petter i en pod eller något radioprogram tidigare i år. Vad som sades minns jag dock inte. Förmodligen bara att de har/haft ouppklarade affärer och lämnade det där.

Någon annan som kanske har lite insider? Detta lär ju vara riktigt gammal skåpmat.
Citera
2013-08-27, 17:43
Medlem
Extrakts avatar
hahaha tunga rappare. En säger något "dumt" till den andre och han springer och gråter hos metro
Citera
2013-08-27, 17:45
Medlem
Grodaifickans avatar
Petter är från Södermalm. Alla som är från Södermalm är snåla, odrägliga eller rena fittor. Oftast hela paketet på en gång. Jag är nog på Kens sida i det här.
Citera
2013-08-27, 17:46
Medlem
El Capitanos avatar
Är han svensk medborgare så gör en anmälan om hets mot folkgrupp om inte annat får rätten det lite svettigt när de ska förklara att vissa lagar gäller för vissa och andra lagar för andra.
Citera
2013-08-27, 17:46
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Helt underbar ursäkt: ”För att klargöra en sak om mitt inlägg. När jag säger jude, då betyder det snål. Inte folket.”

Alltså... om han hade menat folket, tolkas det oundvikligen som att han anser "jude" vara ett skällsord, vilket såklart vore en förolämpning.
Men han ändrar det till att han menade snål, vilket är ett ännu värre snedsteg eftersom han då anser jude = snål.

Genialiskt
Citera
2013-08-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Helt underbar ursäkt: ”För att klargöra en sak om mitt inlägg. När jag säger jude, då betyder det snål. Inte folket.”

Alltså... om han hade menat folket, tolkas det oundvikligen som att han anser "jude" vara ett skällsord, vilket såklart vore en förolämpning.
Men han ändrar det till att han menade snål, vilket är ett ännu värre snedsteg eftersom han då anser jude = snål.

Genialiskt

Han har IQ som en 6 åring. Nu blir det rättegång.

Negrar och araber är överhuvudtaget inte bekanta med "raslagarna" i PK landet. De har ingen aning om vad PK är.

Det är så klockrent att han bara har att skriva under vitesföreläggandet.
Citera
2013-08-27, 17:57
Medlem
Necromorbuss avatar
Ken är skön, trots att han är kristen.

Han var med i Tv4s morgonsoffa där han sa något i stil med att sverigedemokraterna har en del förnuftiga resonemang och försvarade dem mot programledarna.
Jag kan ha fel, det var några år sen men jag minns det starkt.
Jag håller för övrigt inte med honom om det.

Tycker inte att hans uttalande är antisemitiskt, det är nog vara hans ordförråd som är kasst så han framstår som det.

Sen har han ju gjort en del bra låtar.
Citera
2013-08-27, 18:01
Medlem
han borde skrivit jävla fucking smålänning eller skotte istället, undra om någon hade brytt sig då?
Citera
2013-08-27, 18:08
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakt
hahaha tunga rappare. En säger något "dumt" till den andre och han springer och gråter hos metro
Ja dels är det patetiskt av Petter att grina i media men ännu värre är att Ken Ring "förtydligar" sitt uttalande och därmed även han böjer sig för pk-piskan. Kan han inte bara leva upp till sina "gangstattityd" och skita i vad folk tycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in