2013-08-27, 13:28
Medlem
Emerthons avatar
Hej jag har på senaste fått problem med att de öppnas en ny reklamsida när jag t.ex går in på facebook etc. De står bland annat att man ska svara på frågor och kan få priser ifrån shell, nelly.se osv. En annan version var en röst som sade något om att jag kunde vinna ett pris eller så är de reklam för dejtingsidor som kommer upp. Är de något virus eller malware? Kör även med adblocker. Har scanat med antimalvare, superanti spyware, microsoft security essentials och spyboot search and destroy men har inte fått bort detta. Eller är de bara sidor som adblock inte klarar av att blocka? Är inte så bevandrad inom detta område så tacksamt med hjälp!

källadressen till en av reklamsidorna är 9.zozz.web lr liknade
Citera
2013-08-27, 13:43
Medlem
khrysothemiss avatar
kan vara ett tillägg/extention. bara kolla igenom där och ta bort de du inte vet vad det är / använder

edit: tillägg till webbläsaren då alltså. vilken använder du?
Citera
2013-08-27, 16:46
Medlem
Emerthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
kan vara ett tillägg/extention. bara kolla igenom där och ta bort de du inte vet vad det är / använder

edit: tillägg till webbläsaren då alltså. vilken använder du?

Det glömde jag, firefox. Måste vara ett tillägg såsom du säger för på IE får jag inga sådana reklamsidor. Tackar!
Citera
2013-08-27, 19:58
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerthon
Det glömde jag, firefox. Måste vara ett tillägg såsom du säger för på IE får jag inga sådana reklamsidor. Tackar!
mm! hoppas det fixar sig!
Citera
2013-08-27, 22:26
Medlem
Emerthons avatar
Hmm, tog bort lite tillägg jag inte kände igen i Firefox men sidorna dyker upp ändå. Ibland verkar det som dom blir blockerade, ibland inte. Du vet inget bra program utöver de jag nämnt att jag redan använt mig utav? Får nog sluta porrsurfa så mkt hehe.
Citera
2013-09-02, 19:47
Medlem
trehundras avatar
har samma problem, när man går in på tex blocket, gp, eller liknande så får jag upp en ruta där jag har blivit utvald att svara på några frågor om sidan och kan ta del utav bra erbjudanden gratis. erbjudanden man kan ta del utav är från ett blufföretag från Danmark och man står enbart för frakten på 25kr, men får en vara för minst 500kr. man betalar enkelt frakten med VISA och får hem prylarna under dem närmsta dagarna, sen dras ytterligare 1300kr från kontot då "pröva på paketet" egentligen inte var ett pröva på utan en prenumeration över tre månader.
men det slutar inte här, mitt i texterna i allt från mejl, annonser på blocket, aftonbladets nyheter osv är ett flertal ord i varje stycke markerat och länkar till dejtingsajter och porr.

använder Chrome och kör i Windows 7, kört scanning genom flertalet olika program utan att finna något. testat AVG, avast, ad-avare, AdwCleaner och CCleaner.
Citera
2013-09-14, 15:47
Medlem
qrizzes avatar
virus

IT-säkerhet: allmänt --> IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto