2013-08-28, 00:47
Medlem
hängballens avatar
Tror man att Svanstedt kör med fuffens nu när han byggt ett stall i USA och därmed riskerar hela skiten är man tämligen korkad. Han skiter nog högaktningsfullt i om tiden till flytten blir medioker här i Sverige. Svanen går nog mer i tankarna på vad som komma skall och att han minsann ska visa sina nya fina fyraåringar i toppförfattning sista helgen i maj om några år. Kan man tro på tider under 1.09? Kör hårt kung Åke!
Citera
2013-08-28, 00:51
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedvesem
De flesta som jobbar inom travet VET vad som försigår, därför tror jag att om Nybrink skriver detta har han på fötterna, då har det bekräftats från nåt eller flera håll. Att STC dementerar är inte konstigt, har dom mörkat finns också en plan för hur det ska förklaras och motiveras till media. Att stortränare i bloggar och annat spelar ovetandes och oskyldiga är ren nonsens. Dom VET och/eller är lika skyldiga.
Mjo Bergarn är eller har iaf varit en stöt/proppositionskusk det har jag sett ( Bauix Aloy bl.a) men OM ITPP andväns så tror jag mer på amatörer eller småtränare, Tarzan torskar ju hela jävla livet om han skulle torska t.ex. Tänk liiite snälla.
Citera
2013-08-28, 01:04
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Tror man att Svanstedt kör med fuffens nu när han byggt ett stall i USA och därmed riskerar hela skiten är man tämligen korkad. Han skiter nog högaktningsfullt i om tiden till flytten blir medioker här i Sverige. Svanen går nog mer i tankarna på vad som komma skall och att han minsann ska visa sina nya fina fyraåringar i toppförfattning sista helgen i maj om några år. Kan man tro på tider under 1.09? Kör hårt kung Åke!
Kan bara hålla med,titta på en sån som Monster Driver,som höjt sig några snäpp hos sin nya tränare.
Varför klämde isf inte Åke ur honom det?
Sen DR som hade en tung vinter/vår och sen när det väl lossnar som kommer det en massa skitsnack.
Nä Nybrink,kläm fram vad du har för bevis.
Fö såg jag en del Kanal75/TV4 folk rejält berusade i Sundsvall i helgen mindre än 10tim innan sändning.
Inga löpsedlar där inte.....
Citera
2013-08-28, 01:07
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffegf
Kan bara hålla med,titta på en sån som Monster Driver,som höjt sig några snäpp hos sin nya tränare.
Varför klämde isf inte Åke ur honom det?
Sen DR som hade en tung vinter/vår och sen när det väl lossnar som kommer det en massa skitsnack.
Nä Nybrink,kläm fram vad du har för bevis.
Fö såg jag en del Kanal75/TV4 folk rejält berusade i Sundsvall i helgen mindre än 10tim innan sändning.
Inga löpsedlar där inte.....
Haha just Monster körde han ju bort för att han var sur på att inte Redén inte släppte med Traveling Man i lilla elitloppet, därav flytten.
Han hade tydligen sagt det till Redén i loppet också och han anmälde detta.
Citera
2013-08-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Mjo Bergarn är eller har iaf varit en stöt/proppositionskusk det har jag sett ( Bauix Aloy bl.a) men OM ITPP andväns så tror jag mer på amatörer eller småtränare, Tarzan torskar ju hela jävla livet om han skulle torska t.ex. Tänk liiite snälla.

Sådär godtrogen får man knappt vara Du kan ju ex. fundera på varför travet skulle vara rent som inte har i närheten samma möjligheter/metoder att spåra doping eller otillåtna metoder som idrotten har. Där tar även stora stjärnor risker, det ser vi ju på löpande band.

Doping och otillåtna metoder inom trav är så oändligt mycket större än det "lilla" som är på tapeten nu. Många som idag har stora stall har helt eller delvis fuskat sig dit, utan att för den skull ta ifrån vissa av dom en yrkesskicklighet.
Citera
2013-08-28, 01:38
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedvesem
Sådär godtrogen får man knappt vara Du kan ju ex. fundera på varför travet skulle vara rent som inte har i närheten samma möjligheter/metoder att spåra doping eller otillåtna metoder som idrotten har. Där tar även stora stjärnor risker, det ser vi ju på löpande band.

Doping och otillåtna metoder inom trav är så oändligt mycket större än det "lilla" som är på tapeten nu. Många som idag har stora stall har helt eller delvis fuskat sig dit, utan att för den skull ta ifrån vissa av dom en yrkesskicklighet.
Som så många på fb säger.. KÄLLA!
Citera
2013-08-28, 03:03
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Stackars Stig H. Var det alltså därför massa medelmåttiga tränare plötsligt sprang förbi honom i tränarligan?
Citera
2013-08-28, 03:27
Medlem
Grandiosos avatar
Som flitig travspelare sedan många år tillbaka så blir man jävligt upprörd när man får höra
om allt detta nu. Om det nu är sant allt som sägs.

Är branschen verkligen så jävla nedsmutsad som antyds?
Citera
2013-08-28, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Som flitig travspelare sedan många år tillbaka så blir man jävligt upprörd när man får höra
om allt detta nu. Om det nu är sant allt som sägs.

Är branschen verkligen så jävla nedsmutsad som antyds?
En viss nypa sanning & en viss nypa avundsjuka...

Svensk travsport är betydligt renare än den i Usa, Frankrike och framförallt Italien. Sen förekommer nog olika försök här också... Skulle det stämma att 5 större tränare systematiskt dopat sina hästar är det nog den största skandalen i travvärlden! Jag menar Sverige det präktigaste landet av alla har börjat anamma DDR fasoner!
Citera
2013-08-28, 08:18
Medlem
Svensk travsport är naturligtvis INTE ren, inte ens nära. Det är helt enkelt för mkt stålar att köra om, så länge det finns stora stålar kommer det alltid att finnas fusk.

Å*e Sv*nstedt är misstänkt med all rätt. Han är den som har stått för flest helt ofattbara förvandlingsnummer. Den mest kända, Seb*stian K var ett korthus när han kom till hans träning, som helt gav upp när minsta lilla mjölksyra smög på. Se på honom nu. det finnsmassor av exempel. Sedan kör han in en del stålars på att han är en ganska duglig kusk, ej att förglömma.

R*obert Ber*h tror jag inte på. Inte så många förvandlingsnummer där, mer jämn utveckling på hans hästar. Inte så många formtoppar över 12 stater där.

Ser man till spelet kan man bara konstatera att det förekommer med jämna mellanrum en hel del konstiga odds och streckprocenter där man kan konstatera att några vet en del som ingen annan vet, inte bara på V75. Självklart skräller det ibland, inget konstigt med det, men när en trebent säck potatis, plötsligt dyker från 50 ggr degen till 5 ggr degen och sedan vinner okörd på en 10-tid från dödens med punktering hela loppet, så börjar åtminstona jag känna olust.

Jag är numer en extremt liten spelare med en omsättning på kanske 15% av tidigare omsättning. jag vill inte sponsra dessa dopade hästarna och de uppgjorda loppen. (Nej jag menar inte stallkörning här, jag menar mutade kuskar.)
Citera
2013-08-28, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
En viss nypa sanning & en viss nypa avundsjuka...

Svensk travsport är betydligt renare än den i Usa, Frankrike och framförallt Italien. Sen förekommer nog olika försök här också... Skulle det stämma att 5 större tränare systematiskt dopat sina hästar är det nog den största skandalen i travvärlden! Jag menar Sverige det präktigaste landet av alla har börjat anamma DDR fasoner!

Ja Sverige är renare än dessa länder (Re*dy Ca*h och Var*nne, gjorde inte många odopade starter efter 4 års ålder) men Sverige är fortfarande inte rent. Det vore ytterst naivt att tro det. Däremot har vi ett förbund som inte vågar ta tag i problemet utan sopar undan det.
Citera
2013-08-28, 08:42
Medlem
Har inte R.B t.om gått ut med att han har haft spelproblem tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in