2014-05-30, 00:35
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinklo
Skulle uppskatta det hemskt mycket om ni som varit p provdagarna tidigare kunde tipsa om hur man bst kan ladda upp infr dem. ven vad som kan vara viktigt att tnka p under sjlva dagarna. Sg att det fanns tre "uppgiftssamlingar" frn tidigare r. Vet ni om det finns mer material?

- Ta med lunch, 1 timme lunchrast r kort tid

- Ta med material du trivs att anvnda men tnk p:
1. Ha med tv olika limsorter, en som torkar snabbt och en som torkar lngsamt. Ibland vill du ha mer tid innan saker fastnar ibland mindre. Beror ju p material och uppgift. Inget som luktar fr mycket men grna genomskinligt nr det torkat!
2. Om ni fr ta med en tidning, ta med en med mnga frger. Mest fr att inte begrnsa era mjligheter. Kan vara bra att ha variation, dvs tidningspapper och glansigt papper.

- Ls p ordentligt vad som str i uppgiften. Det r ALLTID ngra som missar ngot, typ liggande/stende format och tvingas till att antingen klippa snder eller stta upp sitt prov t fel hll.

- Om ni blir missnjda med ngon del av provet s lt det inte stressa upp er under resten av provdagen, fokusera p att gra de andra bra och g tillbaka i mn av tid.

- Ta med medicin om ni har allergi eller annat besvrande. Er provbnksgranne kanske har husdjur ni inte tl. Huvudvrkstablett kan vara bra ifall man har oturen just den dagen.

Lycka till!
Citera
2014-05-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlendaSensitive
Knightpete: Tror inte jag hinner ngon frukost. Men du knner igen mig p bl fredperry vska, kort brunt hr, och frmodligen ngot av de ldste.

Ok, ska kika efter dig...
Citera
2014-06-02, 12:01
Medlem
knightpete: visst hade du tagit provet frra ret?

Ngot man br tnka p? Ha olika tejp? (olik lim har jag frsttt r bra)

Fr man ha telefonen uppe som klocka, eller lmnas den in?? Kommer alla prov den dagen att lmnas ut direkt, eller bara en i taget?
Citera
2014-06-02, 13:43
Medlem
och r det ngon som vet ca hur mnga totalt som brukar gra provdagarna?
Citera
2014-06-04, 21:26
Medlem
Kanske en dum frga men kan ngon av er bekrfta om sidavbitare r samma sak som avbitartng?
Citera
2014-06-04, 23:35
Medlem
jc90s avatar
Citat:

Fr man ha telefonen uppe som klocka, eller lmnas den in?? Kommer alla prov den dagen att lmnas ut direkt, eller bara en i taget?

Vanlig tejp ska rcka. Du fr inte ha mobilen pslagen under provet, inte ens fr klocka. Mobiler samlas ej in. Provuppgifter delas ut en i taget och samtidigt till alla vid bestmda tidpunkter under dagen. Du kan ej erhlla kommande uppgift tidigare ven om du skulle vara klar med fregende uppgift.

Citat:
Ursprungligen postat av fbcat
och r det ngon som vet ca hur mnga totalt som brukar gra provdagarna?
Runt 300-400, i hela landet.

Citat:
Ursprungligen postat av H.A.M
Kanske en dum frga men kan ngon av er bekrfta om sidavbitare r samma sak som avbitartng?
Google r din vn, men ja
Citera
2014-06-05, 00:35
Medlem
Citat:

Telefonen skall vara avstngd. Du ksn anvnda den p lunchrasten.

Jag hade med vatten och frukt fr att kunna ta korta pauser.

Sen bara ha med alla grejer som du fr.

Ta det lungt, du hinner om du vljer ett spr ganska snabbt och kr p det. Fumlande med massa olika ider fick mig att inte hinna med och gra klart.
Citera
2014-06-05, 14:20
Medlem
Tack fr svar knightpete och jc90!

Vldigt pirrigt i magen! Handlade in nya tuschpennor igr, samt vanlig tejp.
Och ta med mig en klocka, MSTE ha koll p den! Men ska frska hlla lugnet, ha det roligt, fokusera p uppgiften, lsa noga vad det str.

Och ja en frga till: fr man skisspapper, eller bara just det man behver till uppgiften....?

Pepp pepp till alla som ska p provdagarna!
Citera
2014-06-06, 13:16
Medlem
"en vanlig dagstidning" Fr man bara ha med en?
Citera
2014-06-06, 13:31
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Och ja en frga till: fr man skisspapper, eller bara just det man behver till uppgiften....?
Du kommer f materialet du behver.

Citat:
Ursprungligen postat av fbcat
"en vanlig dagstidning" Fr man bara ha med en?
Du kommer inte behva mer n en, om ens det. Det r nog ingen som reagerar om du skulle ha en till men som sagt, det rcker.
Citera
2014-06-06, 23:15
Medlem
Tack fr bekrftelsen Jc90.

Har en till frga angende Hobbylim. Nu r jag inte riktigt kunnig inom omrdet s vet inte direkt vad som hamnar i den kategorin. r t.ex Karlsons klister http://www.nyteknik.se/incoming/arti...lister_468.jpg Hobbylim ? Rknas all flytande lim som hobbylim? Provat att limma lite med Karlsons Klister och det r ett rent helvete, antingen r det jag som gr det helt fel eller s r det produkten som r kass.

Ngra rekommendationer nr det gller hobbylim? Bde snabb och lngsam torkande.

Blev fler n en frga, ajja, tackar i frhand
Citera
2014-06-06, 23:18
Medlem
Citat:
Tack fr svar knightpete och jc90!

Vldigt pirrigt i magen! Handlade in nya tuschpennor igr, samt vanlig tejp.
Och ta med mig en klocka, MSTE ha koll p den! Men ska frska hlla lugnet, ha det roligt, fokusera p uppgiften, lsa noga vad det str.

Pepp pepp till alla som ska p provdagarna!

Du fr skisspapper man skall inte ha med eget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in