Citat:
Ursprungligen postat av
cdec
Jag la med hela listan från Brill.
Om du läser det jag skrev så fattar du kanske.
Vad var det jag skulle läsa och fatta? Att du marknadsför Brill i flera trådar eller? Du copy-pastade en lista med öl i en tråd som handlar om suröl och skrev "För oss som gillar suröl släpps mycket smarrigt på bolaget i sommar." En av ölerna var inte en suröl, så jag kommenterade att den inte hörde hemma i listan med suröl i en tråd om suröl. Fattar du nu kanske? Men jag antar att det var viktigt för dig att få med hela Brill-listan även i denna tråd även om en av ölerna för ordningens skull kunde lämnats utanför?
Citat:
Ursprungligen postat av
EugeneSandberg
Feadog: Jag är lite förvånad att du inte har haft något sötare än Tokyo. Enligt mina smakanteckningar så var den visserligen nog absolut söt, men samtidigt på ett ganska osliskigt och lättdrucket sätt. Men det var i och för sig några versioner sedan (jag har inte haft den sedan den låg på 18,2%)
Den absolut sötaste öl jag har haft är Kasteel Donker. Nu tycks inte just den finnas på Systembolaget (de har andra öl från samma bryggeri), men den var så extremt extremt in i h-e söt så t.o.m jag klagade på att den var för söt (och det gör jag inte i första taget). Sötare än socker.
Jag har smakat många batcher av Tokyo och alltid tyckt att den varit CP-söt, på gränsen till jobbigt söt. Det funkar med sötman om man sippar på den till en ostbricka som ett substitut för sauternes eller portvin, eller om man dricker den till en söt chokladdessert, men jag gillar inte stilen lika mycket som mera balanserade imps (i stil med Yeti, KBS, Prairie Bomb, etc.)