2013-08-27, 02:09
Medlem
TitoOrtizs avatar
Tjena!

Sitter med en 25GB stor fil, i det ovanliga formatet .ismv, som jag behöver spela upp samt helst konvertera till en normal filtyp.
Har testat olika konverterare, men filen verkar vara för stor. Programmen hänger sig hela tiden. Men det är egentligen skitsamma, huvudsaken är att jag kan se klippet. Då kan jag nämligen spela in via skärmen och konvertera.

Vad kan jag använda för programvara? Har testat med; VLC, Quicktime, iMovie och övriga "standardprogram" utan lycka. Det lustiga är att, på PC, går det att öppna i vanliga Windows media player. Då borde det rimligtvis finnas något program till Mac som klarar att öppna filformatet.

Hjälp?

Väldigt tacksam för assistans, skulle verkligen behöva lösa det här problemet.
Citera
2013-08-27, 02:47
Medlem
ei96byods avatar
ismv är microsofts "smooth streaming format".
Vad jag vet går det inte att spela med någon annan spelare än windows media player.

Det är, vad jag förstår, ett format som hänger på att man betalar licenspengar till microsoft för att få använda det i sin mediaspelare, så jag tror inte det är ett så populärt format.

Observera att detta är bara vad jag hört. Jag är ingalunda någon expert på formatet, så jag kan ha fel.

Jag har lyckats konvertera okrypterade ismv-filer till standard mpeg4-filer med h264-kodning med hjälp av "handbrake" (en av de bästa videokonverterarna som finns till OSX).

De krypterade varianterna verkar dock omöjliga att konvertera. De har ett DRM-skydd, som gör att de bara kan spelas upp av de som köpt filerna, vad jag förstår, så då blir det svårt att konvertera dem.

Prova med "handbrake", så kanske du får det att fungera.
Citera
2013-08-28, 16:57
Medlem
luckebjuckes avatar
Lite sökning på google gav mig detta: http://file.downloadatoz.com/ismv-file-extension/

Annars om den går att öppna i Windows kan du ju alltid screenrecorda den där. Kan vara jobbigt att behöva Bootcampa men om filen är viktig så är det kanske värt det.

Mvh Luckebjucke
Senast redigerad av luckebjucke 2013-08-28 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in