• 1
  • 2
2013-08-26, 23:26
Medlem
Ikväll är första gången jag gråtit av smärta sen jag var liten. Hoppas nu på att FB kan ge mig råd.

Det började förra lördagen med smärta i vänster sida av pungen och i området mellan pungen och anus. Nu är smärtan koncentrerad till mellangården, mer inne i kroppen som för min lekmannamässiga hand känns uppsvälld (prostatan?), samt kring roten av penis och även i nedre delen av magen. Det gör skitont, jag känner mig helt slut, febrig men utan feber.

Vad kan det vara och vad borde jag göra?

Det jag gjorde dagarna innan smärtan kom är: Badat kallt och blivit rejält nedkyld, burit alldeles för tungt, sovit på tok för lite tre nätter i rad. Därefter över sju dagars helvete. Kollat för klamydia och gonorré, svaret var negativt.

Smärtan blir värre i perioder (främst kvällstid) och när jag ligger ned. Jag har så ont att jag gråter trots Voltaren + alvedon. Var hos en läkare som skickade hem mig med förslaget om att äta mer smärtstillande, han undersökte mig inte (jag tror han är rädd för penisar).

Så nu behöver jag hjälp, snälla flashback vad har drabbat mig och hur ska jag fixa det?
Citera
2013-08-26, 23:32
Medlem
Jag känner igen det där, jag har upplevt samma smärta någon gång för ett tag sen. FYFAN va det gjorde ont . Men det gick över har inte känt något sen dess. Kan tyvärr inte svara på vad det är, hoppas det löser sig!
Citera
2013-08-26, 23:35
Medlem
Skulle kunna vara många olika saker, såväl allvarliga som ofarliga. Sök vård igen, att läkaren inte undersökte dig är praktiskt taget ett tjänstefel!
Citera
2013-08-26, 23:36
Medlem
TinyPoliss avatar
Låter som du fått något som heter prostatit.
Sök läkarhjälp jävligt fort och ge dig inte, om det inte behandlas i tid så kan inflamationen bli kronisk.
Svar från en som haft prostatit. Känner igen symtomen.
Citera
2013-08-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oansvarig
Ikväll är första gången jag gråtit av smärta sen jag var liten. Hoppas nu på att FB kan ge mig råd.

Det började förra lördagen med smärta i vänster sida av pungen och i området mellan pungen och anus. Nu är smärtan koncentrerad till mellangården, mer inne i kroppen som för min lekmannamässiga hand känns uppsvälld (prostatan?), samt kring roten av penis och även i nedre delen av magen. Det gör skitont, jag känner mig helt slut, febrig men utan feber.

Vad kan det vara och vad borde jag göra?

Det jag gjorde dagarna innan smärtan kom är: Badat kallt och blivit rejält nedkyld, burit alldeles för tungt, sovit på tok för lite tre nätter i rad. Därefter över sju dagars helvete. Kollat för klamydia och gonorré, svaret var negativt.

Smärtan blir värre i perioder (främst kvällstid) och när jag ligger ned. Jag har så ont att jag gråter trots Voltaren + alvedon. Var hos en läkare som skickade hem mig med förslaget om att äta mer smärtstillande, han undersökte mig inte (jag tror han är rädd för penisar).

Så nu behöver jag hjälp, snälla flashback vad har drabbat mig och hur ska jag fixa det?

Här kan du läsa lite om prostatit, låter onekligen som det

http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-oc...tatit/?ar=True
Citera
2013-08-26, 23:46
Medlem
Förlåt om jag lånar tråden lite

För ett bra tag sen så fick jag ont precis när jag slutat pissa i typ 5 sekunder (på samma ställe som "Oansvarig") , tänkte inte mer på det och det har ju bara hänt en gång. Men nu när jag läste det här så blev jag lite orolig, borde jag vara det?
Citera
2013-08-26, 23:55
Medlem
TinyPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yosimon

För ett bra tag sen så fick jag ont precis när jag slutat pissa i typ 5 sekunder (på samma ställe som "Oansvarig") , tänkte inte mer på det och det har ju bara hänt en gång. Men nu när jag läste det här så blev jag lite orolig, borde jag vara det?

Troligtvis inte.
Prostatit är extremt smärtsamt och går inte över på en dag, måste behandlas med antibiotika ofta i omgångar.
Citera
2013-08-26, 23:57
Medlem
erland90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yosimon

Fick samma sak fast när jag nyste också 5 sekunders smärta. Kan detta vara tecken på?
Citera
2013-08-27, 00:40
Medlem
revodnebs avatar
Japp, har känt det där, nu är jag 45 och tror jag kände det i 25 års-åldern. Går det över så är det lugnt, om inte - uppsök lämplig läkare, proktolog?

Kan väl tillägga att det handlade om en kort men intensiv smärta för min del.
Citera
2013-08-27, 01:20
Medlem
Prostatit låter det som, som flera tidigare påpekat.

Jag själv får ofta som "sendrag" i mellangården när jag nyser, även det som flera påpekat. What the hell?
Citera
2014-12-18, 16:37
Medlem
utforskarens avatar
Misstänker att jag har - typ - kronisk prostatit också.
Uttrycket "sendrag" var ett väl beskrivande ord, tycker jag. Känns typ som att man får sendrag mellan området under naveln, via urinvägarna och ned till analöppningen. Det liksom "ilar", "spänner" och "drar" på ett ganska obehagligt, men samtidigt lite... intressant... sätt.

Det är viktigt att göra skillnad på kronisk och akut prostati!

Akut prostatit, vilket det låter lite som i TS fall, ska man söka vård för direkt på närmsta akutmottagning, medan kronisk prostatit är det ingen större fara med.

Skillnaden i symptomen är att akut prostatit kommer plötsligt, ofta tillsammans med feber eller försämrat allmäntillstånd, och oftast med ganska kraftig smärta. Kronisk prostatit smyger sig ofta på under en längre tid, och gör oftast inte lika ont.
Citera
2017-08-08, 13:15
Medlem
Lånar tråden.

Sitter nu på sjukhussalen och väntar på provtagning. Nervös som fan.

Fick extrema spänningar i mellangården idag när jag skulle pissa, läste om postatit på internet och åkte till sjukhuset.
Har haft liknande problem förut, till exempel om jag har hoppat från en hög höjd så har det smärtat i mellangården. Bara snabba smärtor i ca 5 sekunder, sedan borta.

Det jag är nervös över är att jag lästa att prostatit kan göra så att man får mycket mindre spermier och att dom kan ha svårt att röra sig. Någon som kan trösta mig angående detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in