• 1
  • 2
2013-08-26, 22:12
Medlem
JonDs avatar
Har precis fått reda på att en släkting ska ha dött i Thailand, tydligen självmord med uppskurna handleder, droger i blodet och så vidare. Fått veta detta via en annan släkting som haft besök av polisen. Han ska ha hittats igår, trots detta finner jag inte en enda liten notis i vare sig Svenska eller Thailändska nyheter.
Personen i fråga är en slug sate som varit på flygt från lagen i säkert 15 år i alla fall, och jag har där med alla anledningar till att inte lita på vad som nu uppdagats. Någon som har någon idé om vart man ska söka vidare för att bekräfta det hela?
Citera
2013-08-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Har precis fått reda på att en släkting ska ha dött i Thailand, tydligen självmord med uppskurna handleder, droger i blodet och så vidare. Fått veta detta via en annan släkting som haft besök av polisen. Han ska ha hittats igår, trots detta finner jag inte en enda liten notis i vare sig Svenska eller Thailändska nyheter.
Personen i fråga är en slug sate som varit på flygt från lagen i säkert 15 år i alla fall, och jag har där med alla anledningar till att inte lita på vad som nu uppdagats. Någon som har någon idé om vart man ska söka vidare för att bekräfta det hela?
Om du vet den specifika staden där det har hänt. Försök läsa lokala tidningar. Finns på engelska, Phuket, Pattaya har tidningar där det ofta står. Har dock läst när turister dött i olyckor men är osäker när det gäller självmord. Brukar oftast vara tyst om det pga. Respekt.
Citera
2013-08-26, 23:30
Medlem
Bandhundens avatar
Självmord eller "självmord"? Googla suicide in thailand.
Citera
2013-08-26, 23:39
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Om du vet den specifika staden där det har hänt. Försök läsa lokala tidningar. Finns på engelska, Phuket, Pattaya har tidningar där det ofta står. Har dock läst när turister dött i olyckor men är osäker när det gäller självmord. Brukar oftast vara tyst om det pga. Respekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bandhunden
Självmord eller "självmord"? Googla suicide in thailand.

Det var i Bangkok och jag har kollat Bangkok Post och ett par andra, inte ens en notis har jag hittat. Googlat för fullt utan resultat.
Ingen av er som bor där nere som hört om en Svensk i 60-årsåldern som hittats?
Citera
2013-08-26, 23:45
Medlem
Citat:
Det var i Bangkok och jag har kollat Bangkok Post och ett par andra, inte ens en notis har jag hittat. Googlat för fullt utan resultat.
Ingen av er som bor där nere som hört om en Svensk i 60-årsåldern som hittats?
Hört med svenska ambassaden? De måste ha fått reda på något.
Citera
2013-08-26, 23:51
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Hört med svenska ambassaden? De måste ha fått reda på något.

Polisen lämnade ett nummer till UD att ringa imorgon, så får veta mer först då. Jag finner det mest underligt att det inte står publicerat någonstans. Får avvakta och höra helt enkelt.
Citera
2013-08-27, 08:41
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Polisen lämnade ett nummer till UD att ringa imorgon, så får veta mer först då. Jag finner det mest underligt att det inte står publicerat någonstans. Får avvakta och höra helt enkelt.
Fast sånt där händer ju varje dag. Du har tur om du hittar nåt i lokaltidningarna, och ens då kan man inte veta hur mycket sanningshalt historierna har. UD brukar få ringa lokalpolisen när liknande fall skall redas ut.

Och nu hände det i Bangkok t o m. Så att du inte hittar något i tidningarna behöver inte betyda någonting alls.
Citera
2013-08-27, 11:28
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Återkom gärna med uppdatering!
Citera
2013-08-27, 14:37
Medlem
wzbzs avatar
Snackade lite med en vän:

De hade hittat honom i sin lägenhet med uppskurna handleder. Det finns inget tecken på bråk. Hans flickvän var inte i stan. De letar fortfarande efter henne. Ingen misstanke för brott.

Så det är bekräftat.
Citera
2013-08-27, 19:30
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Snackade lite med en vän:

De hade hittat honom i sin lägenhet med uppskurna handleder. Det finns inget tecken på bråk. Hans flickvän var inte i stan. De letar fortfarande efter henne. Ingen misstanke för brott.

Så det är bekräftat.

Samma rapport som UD hade. Tackar.
Citera
2013-08-30, 05:54
Medlem
Alla svenskar som mister livet på Phuket måste de svenska myndigheterna bli informareade om, kontakta svesnka ambassaden, eller svenska kyrkan BKK el Phuket, de kan hjälpa dig, förmodar att du behöver legitimera dig...de har säkert tystnadsplikt.

Men där kan ni hitta svaren....

Lycka Till!
Lotta La Moet
Citera
2013-08-30, 20:40
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaMoet
Alla svenskar som mister livet på Phuket måste de svenska myndigheterna bli informareade om, kontakta svesnka ambassaden, eller svenska kyrkan BKK el Phuket, de kan hjälpa dig, förmodar att du behöver legitimera dig...de har säkert tystnadsplikt.

Men där kan ni hitta svaren....

Lycka Till!
Lotta La Moet

Hade du läst tråden hade du sett att vi haft kontakt med Utrikesdepartementet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in