2013-08-26, 18:01
Medlem
bmwhorans avatar
Någon som var på plats?
http://www.expressen.se/kvp/pojke-ha...olis-pa-plats/

Citat:
En pojke i 10-årsåldern har blivit skjuten i benet i centrala Malmö. Pojken behandlas av ambulanspersonal just nu. Polisen säger att det är troligen ett luftvapen. Oklart om pojken behöver köras till sjukhus

(Om tråden är fel placerad får mod gärna flytta på den)
Citera
2013-08-26, 18:08
Medlem
Gails avatar
Man är inte ett dugg förvånad, i Bagdad kan vad som helst hända.
Citera
2013-08-26, 18:09
Medlem
MrBONGs avatar
HAHA Säger jag bara om det var en luftpistol Löjligt det kan väll knappast råda någon nyhets torka..
Citera
2013-08-26, 18:10
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Skjuten med ett luftvapen , då kan det ju vara ett blåsrör t.e.x Stealth blåsrör 40
Citera
2013-08-26, 18:13
Medlem
dbaw84s avatar
Rubriken låter ju betydligt värre än vad det är. Jag minns att det var en psykiskt labil bonde som brukade skjuta lufgevär mot oss när vi cyklade förbi hans ägor för sisådär 15-20 år sedan, han träffade mig i benet vid något tillfälle. Inte fan ringdes det polisr och journalister även fast:
"pojkar beskjutna av bonde" - Grannen: han har alltid varit lite annorlunda men jag trodde aldrig att han skulle gå så långt att han skulle skjuta ett barn.

Imorgon kommer någon bli träffad av en sån där modellhelikopter och rubriken blir då "En skadad i helikopterkrasch"
Senast redigerad av dbaw84 2013-08-26 kl. 18:17.
Citera
2013-08-26, 18:23
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbaw84
Rubriken låter ju betydligt värre än vad det är. Jag minns att det var en psykiskt labil bonde som brukade skjuta lufgevär mot oss när vi cyklade förbi hans ägor för sisådär 15-20 år sedan, han träffade mig i benet vid något tillfälle. Inte fan ringdes det polisr och journalister även fast:
"pojkar beskjutna av bonde" - Grannen: han har alltid varit lite annorlunda men jag trodde aldrig att han skulle gå så långt att han skulle skjuta ett barn.

Imorgon kommer någon bli träffad av en sån där modellhelikopter och rubriken blir då "En skadad i helikopterkrasch"

Jo jag har också blivit beskjuten med luftvapen när jag var yngre och busade, inte fasiken anmälde man det. När det gäller Malmö så vet man det handlar om mena, säkert nån varning eller liknande.
Citera
2013-08-26, 19:30
Medlem
Klart man varit med om luftvapenkrig som liten unge, men just skjuten i benet och Malmö rimmar illa. Skulle inte förvåna mig om det är en annan unge som bara får låna airsoften av storebror tills han själv fyllt 15. Men tendensen är där och det är det luriga.
Citera
2013-08-27, 12:24
Medlem
Ja det ska börjas i tid , det som brottsligt ska bli , i krigets Malmö.
Och vi väntar på helikopterkraschen nu :-)
Citera
2013-08-28, 17:00
Medlem
Inget nytt om det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här